skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic
Menu
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic

Johannes Ligtvoet, geboren op 5-9-1827 in Loon op Zand

Paul Willems vertelde op 22 september 2013 om 17:03 uur
Omdat Johannes uit Brabant komt, stel ik deze vraag ook maar op dit Brabantse forum. Misschien weet iemand raad.

Johannes Ligtvoet wordt geboren op 5-9-1827 in Loon op Zand als zoon van Marijnus Ligtvoet Johanna Kops.
Hij trouwt in Den Haag op 2-11-1859 met Everdina Christina Borgers, geboren op 6-4-1824 in Duiven.

Dit echtpaar krijgt in Den Haag in 1861 en 1863 nog twee kinderen.

Hierna verdwijnen ze uit beeld.
Kent iemand de overlijdensdatum van Johannes Ligtvoet en die van zijn vrouw?

M.v.g.
Paul

Reacties (24)

Anthony zei op 22 september 2013 om 17:18
Op 4 mei 1887 trouwt te Den Haag (aktenr. 304) hun zoon Gerardus Marinus Ligtvoet met Jacoba Haring. De ouders leven op dat moment nog en wonen in Den Haag.
Paul Willems zei op 22 september 2013 om 18:00
Dag Anthony,

Klopt helemaal, maar na 4-5-1887 zijn ze uit beeld geraakt.
Mogelijk terug naar Brabant?

M.v.g.
Paul
Norah zei op 22 september 2013 om 21:12
Volgens de -virtuele studiezaal archief Den Haag- zou Johannes Ligtvoet overleden zijn op 26-07-1897.
Zijn vrouw vind ik niet zo gauw terug.
Het is lastig zoeken. Mochten ze daar wel eens veranderen...
Mvg, Norah
Paul Willems zei op 22 september 2013 om 21:51
Welke link gebruik, je daarvoor Norah?
Norah zei op 22 september 2013 om 23:43
Okay, probeer www.denhaag.nl/home...

Je komt dan uit bij de virtuele studiezaal.Vervolgens:
1. zoeken via toegang. Ik heb bij de naam Ligtvoet ingevuld, toen de periode 1886 tot 1922(was een gok).
Dan rollen er diverse blokken alfabetisch te voorschijn, en dan maar proberen....................
2. zoeken op datum. Die heb je nu, na veel geschuif kom ik uit bij af.15 > akte. Vind daar ene Johannes Ligtvoet, geboren Kaatsheuvel (Loon op Zand), 72 jaar, stoelenmatter, getrouwd met Johanna Goedel, niets van bekend...volgens de aangevers.
Dus ik weet niet zeker of hij het is, hij kan wel hertrouwd zijn geweest, of het is een ander? Het was uiteindelijk + 25 juli 1897.
In elk geval, deze site is hét voorbeeld van moeilijk doen als het gemakkelijk kan! Veel sterkte toegewenst!
Mvg, Norah
paul Willems zei op 23 september 2013 om 17:22
Ik denk dat toch niet dat het hem is. Beroep, leeftijd en echtgenote kloppen niet.
Wel bedankt voor de site !
Norah zei op 23 september 2013 om 19:51
Graag gedaan!
Johannes had ook een tweelingzusje Adriana die ca. 24 uur! eerder geboren was, op 04-09-1827. Zij overlijdt twee jaar later, bijna gelijk met een broertje Gerrit genaamd.
Zie: -regionaalarchieftilburg-.
Dan wat die overlijdensakte aangaat, het kan toch de gezochte persoon zijn. Leeftijden werden heel vaak verkeerd doorgegeven, en meestal werd men ouder gemaakt...
Maar het blijft onzeker, eigenlijk zou je het bevolkingsregister uit die tijd moeten inzien. Ik dacht niet dat men terug naar Brabant is gegaan, eventueel naar Gelderland > Duiven?
Mvg, Norah
Dorethé zei op 23 september 2013 om 22:33
Voor Den Haag kun je ook zoeken op denhaag.digitalestamboom.nl, hierin komt steeds meer info beschikbaar.

Johannes Ligtvoet x Johanna Godel was geen schoenmaker, maar parapluiemaker. Zij hebben een zoon Johannes die in nov 1888 als 29-jarige trouwt. Is dus een andere.
Dorethé zei op 23 september 2013 om 22:45
Toch nog even op Johanna Godel gezocht op de digitale stamboom Den Haag. Dochter Jacoba van Johanna Godel en Johannes Ligtvoet huwt in okt 1899 op 46-jarige leeftijd, zal dus geboren zijn in 1853.
Dorethé zei op 23 september 2013 om 22:45
Johanna Godel leeft nog na 1859 dus dit moet inderdaad een ander Johannes Ligtvoet zijn.
Paul Willems zei op 24 september 2013 om 15:15
Dankjewel Lieve.
Ik had henrica inderdaad nog niet !
Norah zei op 24 september 2013 om 19:45
Paul, als je denkt dat Johannes met echtgenote later in den Haag niet te vinden zijn, dan bestaat er ook nog de kans dat ze bij de kinderen zijn ingetrokken. Zeer gebruikelijk vroeger.
Paul Willems zei op 24 september 2013 om 22:35
Norah,

Dochter en schoonzoon zijn in Den Haag overleden, resp. in 1931 en 1939.
Zoon en schoondochter zijn ook in Den Haag overleden in 1927.

Vreemd toch dat beide ouders dan niet zijn te vinden; je mag toch aannemen dat die eerder dan de kinderen zijn overleden
Lieve zei op 25 september 2013 om 09:09
Er overleed een Johannes Ligtvoet in Den Haag op 15-02-1911.
Maar ik krijg momenteel de akte niet te zien. Misschien later eens proberen om te kijken of het de juiste Johannes is.
Paul Willems zei op 25 september 2013 om 09:19
Hallo Lieve, wat goed zeg van jou!

Ik zie alleen de tafel van overlijden en daarin staat een datum van de overlijdensakte van Everdina Christina Borgers van 11-01-1906. Ik weet dus niet of het de feitelijke datum is.

Van Johannes Ligtvoet tref ik in die tafel twee data aan, wederom van de aktes:
22-6-1908 en 15-2-1911.
Paul Willems zei op 25 september 2013 om 09:19
Ik kan nergens in de aktes zelf komen.
Wat doe jij precies voor handelingen om dat wel te bereiken?
Paul Willems zei op 25 september 2013 om 09:30
Ik heb de beide aktes nu wel, Lieve.

Heel erg bedankt voor het meehelpen.
Paul Willems zei op 25 september 2013 om 12:16
Lieve,

Nog even een vraag. Hoe vind jij de verschillende aktes?
Als ik een naam intyp kom ik alleen de tafels tegen.
Via jouw link kwam ik direct bij de akte, maar rechtstreeks vind ik ze zelf niet.
Wat doe ik verkeerd?
Lieve zei op 25 september 2013 om 14:44
Het was nogal omslachtig maar ik ben als volgt te werk gegaan:

Op de website gemeentearchief Den Haag: daar vind je "virtuele studiezaal".
Als je dan naar de virtuele studiezaal gaat, kun je daar "zoeken via toegang".
Daar heb ik de naam ingetikt: Borgers + periode (ik had 1887 - 1920) ingetikt + Bron (tafel overlijdens): je krijgt dan een aantal tafels waarin je alfabetisch kan gaan zoeken. Zo heb ik de overlijdensdatum gevonden.

Dan ben ik in de virtuele studiezaal gaan zoeken via "zoeken op datum": je tikt daar dan de gevonden datum in (2x in vakje "datum van" en "datum tot") en dan krijg je een reeks van scans te zien omtrent die datum.
Dan moet je gewoon nog even zelf de scans bekijken tot je de juiste tegenkomt...
Paul Willems zei op 26 september 2013 om 10:39
Duidelijke uitleg, Lieve.
dankjewel

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.