skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Ans Holman
Ans Holman RA Tilburg
Menu
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Ans Holman
Ans Holman RA Tilburg

Leonardus Brans, geb. 02.08.1866

jan toirkens vertelde op 2 januari 2016 om 17:56 uur
Komt vanuit Eindhoven op 27 oktober 1881 in Gemert terecht. Tussen 1881 en 1894 was hij kapelaan in de St. lambertuskerk te Veghel. Hij overlijdt als pastoor te Waalwijk op 7 december 1915. De vraag is of er meer van hem bekend is. Dank voor informatie van wat dan ook.

Reacties (10)

Helena zei op 2 januari 2016 om 23:09
Overlijdensadvertentie in De Tijd [ via site van Delpher bijv.]
Zo te lezen was hij ruim 49 jaar oud.
http://tinyurl.com/zo99gfa
Jan Toirkens zei op 3 januari 2016 om 03:36
Goed werk Helena :-), hebben we in ieder geval een lijstje van zijn familie die nogal verspreid was in 1915. Ik kwam verder een fotootje van hem tegen uit Veghel waar hij leiding gaf aan het jongenskoor daar. Bedankt Helena !
Harrie zei op 3 januari 2016 om 13:59
Beste Jan,
Ik neem aan dat je ook al bij RHC Eindhoven (digitale stamboom Eindhoven) hebt gekeken. Zo niet, dan raad ik je aan daar even te kijken en dan zie je een paar registraties in het bevolkingsregister waarin het gezin Brans voorkomt.
Tiny zei op 3 januari 2016 om 14:00
ouders van Leonardus..
Bruidegom Lambertus Brans
Geboorteplaats Strijp
Geboortedatum 08-08-1836
Vader bruidegom Johannes Brans
Moeder bruidegom Johanna Vogels
Bruid Johanna Catharina Louwers
Geboorteplaats Strijp
Geboortedatum 14-09-1831
Vader bruid Jan Louwers
Moeder bruid Johanna Maria van Hulst
Datum huwelijk 24-04-1863
Plaats Strijp

Bron Huwelijksregister Strijp 1863
Toegangsnr. 50
Inv.nr. 7527
Aktenummer 6
Jan Toirkens zei op 3 januari 2016 om 15:03
Tiny en Harrie .-). Ja dat was me al bekend, de voorvaders van deze groep Brans kwamen uit Strijp, Einhoven. Nogal wat priesters etc. Een neef van deze Lambert Brans werd missiebisschop op Sumatra. Maar ik was meer benieuwd wat er van Leonardus was geworden als zoon van Lambert Brans. In ieder geval hoop ik dat meer mensen dit lezen. Een echte Eindhovense familie met nogal wat priesterzoons en ook een non. Allen dank voor de informatie, van het een komt het ander immers !
Harrie zei op 3 januari 2016 om 21:18
Beste Jan,
Als je in de krantencollectie van het Streekarchief Land van Heusden en Altena zoekt op "Pastoor Brans" kom je ook een aantal artikelen tegen waarin deze beste man wordt genoemd. O.a. dat hij 1914 in Utrecht een maagoperatie moest ondergaan en dat hij een ongeneeslijke ziekte had, waaraan hij later is overleden.
Jan Toirkens zei op 4 januari 2016 om 11:39
Harrie :-) Ik ben werkelijk onder de indruk van wat er daar allemaal uit krantenberichten is te ontdekken, ongelofelijk ! Vooral de Echo van het Zuiden als krant bestrijkt qua berichtgeving een groot deel van Noord-Brabant. En dat alles is zeer goed geindexeerd. Kompliment aan dat Streekarchief van Heusden en Altena !. En uiteraard dan k aan Harrie hier die me op het spoor zette.
Harrie zei op 4 januari 2016 om 15:43
Graag gedaan Jan.
Mario Decock zei op 13 juli 2016 om 16:33
Hallo Jan, op Delpher archieven heb ik ook recent nog veel info over de Toirkens familie gevonden, wat ik wel kan doormailen
Jan Toirkens zei op 14 juli 2016 om 01:19
Dank je Mario voor je aanbod. Ik kom er eventueel later op terug.

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.