skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic
Menu
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic

Oisterwijk ~1420 : Claes Embrecht Sterts

willem m vertelde op 12 juli 2017 om 08:46 uur
Ls

Claes Embrecht Sterts + voor 17 jan 1474 gehuwd ~1450 met Kathelinen Henric Jan van Buedel.
kinderen :
- Embrecht gehuwd met Kathelinen Peter Vannijs
- Ariaen + na 16 mei 1518 gehuwd met Margriet Peter Vannijs
- Elysabeth + voor dec 1533 gehuwd met Ghijsbrecht Lamberts van Gorcum
+ voor 30 jan 1523
- Yken gehuwd met Jan Jan Beijen die jonck wednrv Heijlwig Melis Aert Melis. Beiden + voor 1504
- Henrick woont 1504 te Antwerpen
- Heijlwige gehuwd met Jan Gelaesmeeker. Beiden + voor 1504.
- Claes
- Goeijaert

Gaarne correcties/aanvullingen op dit gezin.
Zoek met name de afstamming van Claes Embrecht Sterts.
Zou hij zoon zijn van Engbrecht Claes Claes sr Sterts en Elisabeth Godescaldus Willelmi van den Staeck?

m.v.g.

Reacties (6)

Sjoerd zei op 24 juli 2017 om 21:28
Willem,
Slechts een paar aanvullingen:
- in 1449 zijn Claes en Kathelinen al getrouwd
- Embrecht is overleden voor 25 mei 1506
- in 1472 wordt er een Katheline dochter van Henric van Buele genoemd met als man Melis Peter Betthen
- Verder kan ik Goyaert niet als zoon vinden, hij zou ook een zoon kunnen zijn van Claes Sterts en Yden Henric Scellekens. Dit echtpaar krijgt ook nog kinderen met de namen Lijsbeth en Dirck.

Dan is er nog een Claes Sterts met kinderen Claus, Arnt, Embrecht, Aleyten (x Jan Willem Goyaerts Back), Lijsbeth en Ermgarden (x Peter Henrics van der Cameren). Onduidelijk wie hier die moeder van is en welke Claes de vader.

Als mogelijke ouders zijn Embrecht Claes Sterts en Elisabeth Godescalcus Willelmi van der Steack inderdaad de beste opties, bevestiging uit een bron heb ik echter niet.

Het blijft lastig met al die Clazen en Embrechten.

Gr.
willem m zei op 25 juli 2017 om 08:01
bedankt Sjoerd

ik trek de aanvullingen voor zover mogelijk na en neem e.e.a. op in mijn zoekbestandje.

Bij Goijaert heb ik ook een vraagteken plus de aantekening Oisterwijk 7 jan 1510 en 9 jan 1518.

De Claes met de rist kinderen is mogelijk Claes jr Claes Jan Sterts gehuwd met Elisabeth Henric Scellekens.

Van de Engbrecht van Claes sr Claes Jan Sterts ben ik teruggekomen geen vernoeming naar moederszijde zoals Godescaldus of Willem.
Dan schiet voorlopig de Engbrecht van Claes jr Claes Jan Sterts over.
Want van Jan Claes Jan Sterts gehuwd met .Elisabeth Thomas Pijlokers zijn geen kinderen bekand. Van Thomas gehuwd met NN Peter Beijsdr 3 kinderen waaronder geeb Engbrecht. Schieten de twee broers Claes sr en Claes jr over met elk een zoon Engbrecht..

m.v.g.
Sjoerd zei op 25 juli 2017 om 19:48
Ah! Dat verklaart mijn verwarring, ik had inderdaad de Claes Jr. Claes Jan Sterts hier staan er was bij mij echter verwarring over zijn vrouw en kinderen ontstaan.
Ik had een akte waarin ene Elisabeth als moeder genoemd werd, echter zonder achternaam. Eerst had ik Yken Henric Scellekens als moeder staan (van internet overgenomen) maar daar begon ik aan te twijfelen, nu blijkt dus dat er twee Claes Sterts getrouwd zijn met dochters van Henric Scellekens, Elisabeth en Yken (onduidelijk of het ook zussen zijn).
willem m zei op 27 juli 2017 om 07:10
Zussen ? Waarschijnlijk niet de datering van Elisabeth is ~1380 en die van Yde ~1420. Als Elisabeth een broer Henrick heeft zou Yde evt een dochter kunnen zijn.

m.v.g.
Sjoerd zei op 28 juli 2017 om 13:50
Klopt Willem, ik had me er nog niet genoeg in verdiept. Helaas kan echter in beide perioden geen Henrick Scellekens vinden dus lopen beide lijnen dood.

Een combinatie tussen Godeschalck en Sterts ben ik overigens ook nergens tegen gekomen, jij wel?
willem m zei op 31 juli 2017 om 08:00
Nee, gezien de teksten bij de kleine meijerij in pdf.blok 1475-1500d dd 26 apr 1494 en 30 dec 1494 zal het huwelijk van Elisabeth Godescaldi van der Staeck met Embrecht Sterts van korte duur zijn geweest.

m.v.g.

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.