skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Ans Holman
Ans Holman RA Tilburg
Menu
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Ans Holman
Ans Holman RA Tilburg

op zoek naar Jacobus de Goeij geb. +/- 1700????

Ron J W de Goeij vertelde op 16 mei 2010 om 18:13 uur
Beste forumlezers,

Ik ben op zoek naar de achtergronden van
Jacobus de GOEIJ * circa 1700 + 26-05-1754 Boxmeer, Catharina VELTENS * circa 1710, Antonius Janse DEGGERENS * circa 1700, Caharina Jans JURGIES ...
Met mijn onderzoek loop ik stuk op zijn vermoedelijke geboortedatum.
Heb reeds veel onderzoek gedaan in Google in verschillende landen maar geen succes.Wellicht is er iemand die mij een beetje kan bijlichten over deze de Goeij.
Met vriendelijke groet,
Ron J W de Goeij, Jul. v.Stolberglaan 52,3191 HH RozenburgZH. mtcblackpool@planet.nl

Alvast hartelijk dank voor uw reactie.

Reacties (10)

Dorethé zei op 17 mei 2010 om 09:35
DTB's van o.a. Boxmeer staan online op deze site. Zie Voorouders binnen Brabant -> Wat zit erin? -> Dopen, trouwen en begraven -> Boxmeer

Verder staan er onder Onderzoek -> Gescande bronnen diverse Boxmeerse akten uit de periode 1706-1820. Helaas geen indexen. Wellicht kun je hier nog een aanknopingspunt vinden.
Succes
Mark van der Velden zei op 17 mei 2010 om 10:21
Hallo Ron,

Wellicht heb je hier wat aan (puur geselecteerd op de combi van "de Goeij" en Jacobus:

Wilhelmus Dirckx van Mierlo trouwde op 24-01-1708 in Gemert met Aleidis Jacobs de Goede (Gooije). Aleidis is geboren op 19-01-1683 in Gemert, dochter van Jacobus Dirckx de Goede (Gooije) en Aleijdis Borghers. Zij is gedoopt op 19-01-1683 in Gemert. Aleidis is overleden op 07-02-1736 in Gemert, 53 jaar oud.


Willy zei op 17 mei 2010 om 22:54
Ron,

in Gemert wordt inderdaad een Jacobus Dircx de Goeij gedoopt op 7-1-1707 maar....... die leeft mogelijk nog in 1761...en woont niet in Gemert.

Hij heeft een broer Joannes die in 1744 huwt met Joanna-Maria Willems van den Elsen.

Hun ouders waren Dirck Jacobs de Goeij en Joanna Andries Houbraken.

Is de begraafinschrijving van 1754 correct?

Ron J W de Goeij zei op 23 mei 2010 om 18:26
Beste Dorothè,Mark,Willy,

hardstikke bedankt voor jullie reactie en hulp. Ik ga kijken wat ik evt met deze info kan doen. Leuk om zoveel
aandacht te krijgen. Mocht iemand behoefte hebben aan info op welk gebied dan ook.Ik ben graag bereid tot inzet en geven van welke infor dan ook.Ben een soort internet-explorer op alle gebied,in zowel Engels als Duitse taal.
Hartelijke groeten en prettige Pinksterdagen
Ron J W de Goeij
3181 HH Rozenburg deelgemeente Rotterdam.
ofwel PB. 796, NL 3200AS Spijkenisse
Jos M.Krijnen zei op 21 september 2010 om 18:37
Hallo Ron
Ben van de week naar het Brabants Archief in Den Bosch geweest.
Heb me daar in de doopboeken en fiches van Boxmeer verdiept.
Geen doop van Jacobus de Goeij.
Ook geen doop van Catharina Veltens
Wel vermoedelijke Vader Joannes Veltens en moeder Hermana Cruijsen en de kinderen:Jacoba Veltens gedoopt 18-01-1690 en overleden 11-06-1701 en Hermanus Veltens gedoopt 23-11-1691 en Godefridus Veltens gedoopt 18-07-1693 alle 3 in Boxmeer.Ook staat er Alias Willems en Wellens op die sheets.
vermoedelijk de andere kinderen in een ander dorp.
Ook heb ik e.v.t. een copy van het huwelijk van Jacobus en het overlijden.
Je zult je afvragen wat ik met hun te maken heb,maar mijn moeder was er eeen de Goeij uit Nijmegen.
Wil je meer weten mail me maar.
Ook heb ik gezien dat er vroeger ook Veltens uit Duitsland kwamen.
Mijn familie ( Krijnen,Krein) komt ook uit Duitsland gezien vanaf 1621
groetjes Jos Krijnen
e-mail :jm.krijnen@hetnet.nl
Jos M Krijnen zei op 26 september 2010 om 16:17
Beste Jos,hartelijk dank voor jouw reactie. Sorry dat ik niet eerder berichte maar ik had weinig tijd.Ik ben blij met de nieuwe informatie en indien mogelijk evt ook in de toekomst. Ik persoonlijk denk dat Jacobus in vreemde krijgsdienst was en catharina evt ook uit Duitsland.Gevoelsmatig moet ik zeggen .bewijzen kan ik het niet.
Ik stuur even enkele tips die je ook kunt gebruiken. Allereerst natuurlijk startpagina genealogie.Verder Geneanet en in Duitsland Ongen.de
alsmede http://ahnenforschung.net/
en ik denk als je gewoon de naam in google met de Duitse voorkeursstellingen dat je ook wel aardige info tegenkomt. de De Goeijs komen uiteindelijk uit Frankrijk toen genaamd Degoy, De goy, etc .Verder is de naam veel verbasterd dus zoeken maar. Mocht je info willen van mijn familie oorspronkelijk uit Ravenstein dan stuur ik je dat. mijn Grootouders van mijn vader komen daar vandaan.En de omgeving.
groetjes en we houden kontakt
Wim de Goeij zei op 2 november 2010 om 15:10
Hoi Ron,

Indien je meer informatie wenst over de Fam de Goeij,kijk even op mijn site op MyHeritage.com.
Misschien vind je daar nog wat bruikbaars.

Gr.Wim de Goeij
Ron de Goeij zei op 2 november 2010 om 18:46
Beste Wim,
in ieder geval bedankt ,maar dan moet ik wel weten waar ik jouw info kan vinden.
BVD
RON de Goeij
Wim de Goeij zei op 3 november 2010 om 16:41
Ron,

Is je emailadres mtcblackpool@planet.nl, laat het me even weten ???

M vr gr

Wim de Goeij
Ron J W de Goeij zei op 3 november 2010 om 20:19
Beste Wim,

helemaal juist.
Ik ben benieuwd.
Al vast dank.
groeten Ron

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.