skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic
Menu
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic

Ouders Joannes Henrici Vereijken, ong. 1645-1724

Maria Verbroekken vertelde op 6 november 2023 om 20:19 uur
Joannes Henrici Vereijken trouwt met Gertrudis (trouwakte niet gevonden, volgens online stambomen is zij Gertrudis dv Henrici Godefridus Gerarts van der Beek uit Nuenen en Petronella Jaspar Peter Cuijten). Hij wordt 7-9-1724 begraven als Jan Handrick Vereijken

Krijgt vanaf 1669 kinderen in Lieshout:
1. Maria, 17-12-1669, getuigen Thomas Jan Maes en Catharina van Aelst
2. Judoca, 2-3-1671, Theodorus Franssen en Catharina Thomas
3. Petronella, 10-5-1672, Judocus Henrici en Petronella Henrici Goerts
4. Franciscus, 24-2-1674, Henridcus Franssen en Maria Hendrix per Maria Nicolai Ceelen
5. Henricus, 2-12-1675, Arnoldus Henrici en Maria Henrici
6. Joanna, 30-10-1677, Petrus Henrici en Elisabeth Jan Maes per Haijlwighes Lenarts

Een aantal van de doopgetuigen kan ik inderdaad terugvinden in het gezin van der Beeck.


Ook volgens online stambomen zou Joannes Henrici een zoon zijn van Dirck Franssen Vereijken en Jenneke Thomas Jans Maes. Ik twijfel omdat de patroniemen niet kloppen. Dirck is een Theodorus en geen Hendrik.

De DTB's van Lieshout zijn erg summier, dus ik kom er niet uit. Weet iemand hier meer van?

Reacties (4)

Peter van de Laar zei op 7 november 2023 om 01:11
Maria,
Ik heb genoteerd dat ene Hendrik Fransen, geb. Lieshout ca. 1614, overl. ald. 10-10-1676 trouwt met Maria (Maijke) Jan Maes, overl. Lieshout 17-3-1695 (als Maria Henricus Fransen Vereyken), dochter van Jan Jan Maes en Marijke Jan Hogarts.

De zus van Maria, Jenneke, trouwt met Dirck Fransen Vereijken. Waarschijnlijk zijn Hendrick en Dirck broers. Jenneken erft de Brouwerij aan de Kerkdijk van haar vader. Na het overlijden van Dirk Vereijken en Jenneke Maes wordt de brouwerij voortgezet door hun schoonzoon Hendrik van Moorsel, echtgenoot van hun dochter Josina Vereijken. Het betreft hier de voorloper van de Bavaria-brouwerij. Hun dochter Helena van Moorsel erft de brouwerij in 1720. Helena trouwt in 1730 met Laurens Morees.
Maria Verbroekken zei op 7 november 2023 om 11:12
Peter, dank je wel, je was vannacht nog laat bezig.
Mijn vermoeden klopte dus, ik vond hierover in een oud draadje op het forum hier ook nog wat meer over:

Hans Vogels zei op 26 juli 2016 om 21:23:
Jan Dircx van Duijnhoven, 1665 wo. op Erpse Boerdonk, huwde ca.1630/35 N.N.
Zoon van Dirck Jan Dircx van Duijnhoven, + voor 11-5-1612 (AR R.70 fol.26), en van Joostgen (Joesijna) dtr. Peter Jan Henrick Ceelen (Marcelissen). Joostgen was vóór 13-10-1612 (AR R.70 fol.36) hertrouwd met Frans Hendrick Dircx. Uit dit huwelijk twee zonen: Hendrick Franssen en Dirck Franssen Vereijcken (+ 1684 Lieshout).

Overigens was Dirck/ Theodrus Franssen ook doopgetuige bij een kind van Jan Hendrik, dus een familieband is er zeker. Ook Josina en Hendrik van Moorsel zijn meermaals doopgetuigen bij de kleinkinderen van Jan en Gertruda.
Cornelis
Cornelis zei op 7 november 2023 om 11:55
Plaats van inschrijving: Nuenen
Datering: 16-02-1646
Dopeling: Gertrudis Henricus
Vader: Henricus Godefridus
Moeder: Petronella
Getuige: Petrus Joannes Cornelius en Maria
Maria Verbroekken zei op 7 november 2023 om 12:11
Dank, Cornelis. Haar doopdatum had ik ook zelf al gevonden

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.