skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic
Menu
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic

Ouders Maria van Hattem 1750-1805

Olav vertelde op 8 september 2012 om 12:26 uur
Er is wat tijd overheen gegaan maar ik heb de doopakte van Maria van Hattem (vermeld als Haddim) in Den Haag gevonden.
Het is inderdaad 08-04-1750. Vader Petrus van Haddim en moeder Maria de Cort. Getuige doop = Barbara de Cort.

Maria is getrouwd met Henricus Roose. Uit die huwelijksakte blijkt dat Maria is gedoopt in Den Haag. Al hun kinderen heb ik compleet. Hun kinderen hebben doopgetuigen als Barbara van Hattem, Adrianus van Hattem, Joanna van Hattem. Hoogstwaarschijnlijk dus broers en zusters of ooms en tantes van Maria van Hattem.
Maar ik vind niets terug van een Petrus van Hattem en dus ook helemaal niets in relatie tot die andere van Hattems (Barbara, Joanna en Adrianus).
Wie kan mij verder helpen?

Reacties (9)

Guus zei op 8 september 2012 om 17:13
Voor mij zijn het "oude" gegevens in mijn bestand, helaas dus zonder bron, en dus niet zeker.
Adriaan van Hattem rond 1736 geboren in Moergestel, getrouwd 17-06-1764 te Moergestel met Elisabeth Wolfs, Hij is overleden op 02-02-1809 te Moergestel..

Nogmaals zonder brondvermelding, dus niet betrouwbaar, maar misschien wel een aanknopingspunt
Norah zei op 8 september 2012 om 20:05
Elisabeth Joannis Wolfs was geboren in Boxtel.

Barbara van Hattem/Hattum geboren in Oisterwijk.
Olav zei op 9 september 2012 om 21:59
Dank voor de informatie.
Maar weten jullie of Adrianus daadwerkelijk een broer is van Maria? En hoe zit de relatie van die Adrianus met de vader van Maria, Petrus van Hattem?
Norah zei op 10 september 2012 om 11:49
Olav,

je kunt ook eens kijken bij de digitale stamboom Breda, of ISIS Breda.
Vond daar ene Pieter van Hattum een paar keer terug, die als lidmaat uit Rotterdam in Breda was gearriveerd. Alleen het vervelende hiervan is dat hij met een ander getrouwd was...
Heb je niet de huwelijksdatum en plaats van Maria de Cort met van Hattem/Hattum?
Olav zei op 10 september 2012 om 12:02
Norah,

Ik heb helaas nog niet de trouwdatum van beiden kunnen vinden.
Ik zal eens bij Breda kijken. Dank voor de tip.
jo van der velden zei op 27 december 2012 om 17:37
Adriaan van hattem is niet in Moergestel geboren. Men weet de geboorteplaats niet. Henk vd Brink van GTOB heeft zich er mee bezig gehouden.
De van Hattemsite van Catherine van Hattum te Bergen heeft een aparte parenteel van Adriaan van hattem en Maria van Hattem. Daar wordt geen relatie aangegeven tussen de twee, die er misschien wel is. Wellicht heeft henk vd Brink iets aan jullie informatie, want hij was gestopt met verder zoeken, juist omdat de geboorteplaats van Adriaan niet gevonden kon worden.
jo van der velden 27-12-2012
Dorethé zei op 28 december 2012 om 11:26
Huwelijk Adrianus van Hatthem en Elisabeth Jois Wolfs 17-06-1764 Moergestel klopt (RK). Helaas geen plaatsen vermeld. Getuigen Christianus van Gorp en Catharina Cornelij Smedts.

Op 26-10-1764 wordt te Oisterwijk hun eerste kind gedoopt Barbara. Dan volgen te Moergestel: 02-02-1767 Joannes (van Hirtum); 17-11-1768 Joanna; 08-08-1770 Adrianus; 04-06-1772 Maria (van Hartum); 19-08-1774 Wilhelmus (van Hartum); 30-09-1777 Catharina. Er is ook nog een Willemijn, overleden in maart 1860 op 78-jarige leeftijd.
Elisabeth is overleden op 26-03-1784 te Moergestel.

Gezien de namen van de kinderen verwacht ik dat de vader van Adrianus van Hattem een Adrianus kan zijn (tenzij er tussen Barbara en Joannes nog een zoon zat).
Dorethé zei op 28 december 2012 om 11:37
Olav, kun je voor de zekerheid ook nog de namen van de kinderen van Petrus van Haddim en Maria de Cort noemen, incl. doopgegevens?
jo van der velden zei op 28 december 2012 om 12:15
Beste Dorothee en Olav,

Henk vd Brink van het GTOB (genealogisch tijdschrift oost-brabant) heeft zich bezig gehouden met Adriaan van Hattem. Wellicht interessant om contact met hem op te nemen.

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.