skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic
Menu
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic

Overlijden Adrianus Bruno van Esch, ca. 1776

Johan vertelde op 2 maart 2014 om 18:28 uur
Dag allemaal,

Adrianus Bruno van Esch (~15-09-1740 in Oisterwijk) trouwt op 28-04-1771 in Oisterwijk met Cornelia van den Brekel (1740-1783).

Adrianus moet zijn overleden tussen 1775 (geboorte laatste kind) en 27-01-1777 (datum van hertrouwen van Cornelia).

Kent iemand de overlijdensdatum van Adrianus Bruno van Esch.
In Tilburg en Oisterwijk kan ik hem niet vinden na doorpluizen dan de begraafboeken.

Dank voor alle moeite.

Reacties (7)

Norah zei op 2 maart 2014 om 20:12
Geboorte jongste kind Johanna * 20-01-1775 Tilburg, hoeft niet te betekenen dat de vader nog leefde. Ze kan nog wel een postuum kind geweest zijn.
Adrianus zou dan al in 1774 gestorven kunnen zijn.
Mvg, Norah
Norah zei op 3 maart 2014 om 13:39
Adriaen van Esch begraven Tilburg op
10-04-1776.
-laat kinderen na, Oost-Heijkant-.

Zie begraaflijsten Tilburg en Goirle(koster).
Norah zei op 3 maart 2014 om 17:24
Kan Cornelia niet eerder een dochter van Joannes van den Brekel en Maria Sebrechs zijn geweest?
Ze is dan gedoopt op 02-02-1745 te Oisterwijk onder de naam Maria Cornelia van den Brekel.
Is dit de juiste persoon, dan kan ze nog wel een -achternicht- geweest zijn van haar tweede man Cornelis Sebrechs.
Johan zei op 3 maart 2014 om 19:25
Dankjewel Norah voor die begraafdatum.
Het stond er heel klein bijgeschreven en daarom over het hoofd gezien.

Cornelia kan ook op 02-12-1745 zijn gedoopt.

Ik heb echter 'gegokt' op 01-12-1740 omdat die doop in Haaren was en zij daar geboren is.

Maar je hebt gelijk, veel kinderen uit Haaren werden ook wel in Oisterwijk gedoopt, dus het zou kunnen.

Duidelijkheid zouden de doopgetuigen kunnen schappen.
In 1778 en 1775 zijn een Maria van den Brekel en een Joanna van den Brekel doopgetuigen.

Bij de door jou genoemde ouders kom ik nog kinderen tegen met de namen Antonius, Wilhelmus, Maria Anna en Maria Cornelia.

Bij mijn 'gegokte' ouders Joannis van den Brekel en Joanna Robben kom ik naast Cornelia nog kinderen tegen als Maria en Joannes Cornelius.

Bij beide ouderparen geen Joanna van den Brekel gevonden.

Een Joanna van Loon kimt drie keer als doopgetuige voor. Maar ik kan haar verder niet plaatsen.

Dus geen echte duidelijkheid a.d.h.v. de doopgetuigen.
Norah zei op 3 maart 2014 om 20:00
Dag Johan,

Ik geef toe dat het niet zeker is. Tweede dochter van Cornelia heette Joanna. Je gaat er dan vanuit ze is naar grootmoeder maternel vernoemd, daar de eerste dochter naar grootmoeder van vader's zijde vernoemd werd > Elisabeth.
Je verwacht eerder Maria i.p.v. Joanna, bij ouders van den Brekel-Sebrechs, en dan heb jij gelijk. Het moet in feite toch te vinden zijn.
Bij bestaande stambomen ~! kom je ook 2 verschillende dopen tegen.
rene zei op 5 maart 2014 om 20:59
Hoi Johan

Zoek jij ook in de familie van Esch of alleen in van de Brekel?

In zoek nml wel in de familie van Esch, Zijn mijn voorouders.
Johan zei op 5 maart 2014 om 22:33
Hallo René,

De familie Van Esch komt zeker wat keren voor in mijn kwartierstaat, in Oisterwijk en loon op Zand.
Bv een Van Esch in combinatie met Van Asveld in Oisterwijk, een combinatie Van Esch met Hixpers en Wouters in Loon op Zand.

Ook wel meerdere van Eschen in Tilburg.

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.