skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic
Menu
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic

Overlijden Petrus van der Burgt 13 maart 1929

Margo vertelde op 30 augustus 2018 om 09:40 uur
Op 13 maart 1929 is Petrus van der Burgt geboren op 28 januari 1881 in Rosmalen (mijn overgrootvader) overleden door een ongelukkig toeval, zo staat op zijn bidprentje. Aan mijn vader zou ik graag willen kunnen vertellen waaraan hij is overleden. Hij weet dat Petrus in Hintham - Rosmalen is aangereden door een auto en verder niets. Kan iemand mij daarbij helpen? Ik kan er niets over terugvinden. Dankkwel.

Reacties (2)

Geraldine zei op 30 augustus 2018 om 09:54
Beste Margo,
Het bericht stond in de krant. Ik zocht bij delpher.nl en begrensde op datum met als zoekopdracht Hintham Rosmalen en artikel.
Met vriendelijke groeten


ROSMALEN. — Doodelijke aanrijding.— Nabij het tramstation te Rosmalen had Woensdagnamiddag een ernstige aanrijding plaats tusschen een fiets, bereden door ze» keren P. van den Burgt en een auto be» stuurd door zekeren V., welk ongeval aan eerstgenoemden van den Burgt het leven kostte. Het ongeval moet zich hebben voorge* daan bij een wegkruising. De chauffeur blijkt, naar uit het politionneel onderzoek is komen vast te staan, geen schuld te hebben, doch kon de aanrijding niet voorkomen. De Weleerw. heer Evers, rector ^ran de Zusters van Hintham, diende den ongeluk» kige nog de laatste H. H. Sacramenten toe. Dr. Hanegraaf van der Colf uit Rosmalen verleende de eerste geneeskundige hulp. Per vrachtauto werd de heer v. d. Burgt behoedzaam naar zijn huis vervoerd. Woensdagavond is hij aan de bekomen verwondingen bezweken. Hij laat een vrouw met 9 kinderen achter. De heer van den Burgt was met zijn echtgcnoote naar Den Bosch geweest en was op den terugtocht per fiets naar huis. Zijn vrouw was per autobus huiswaarts gekeerd.
Margo zei op 30 augustus 2018 om 10:16
Beste Geraldine, Dankjewel voor uw reactie. Ik heb het artikel gevonden, gedownload en geprint. Groetjes, Margo

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.