skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic
Menu
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic

Overlijden van Adriaan Knijff, geboren 22-09-1870 te Boxtel

Petra van de Weg- van den Brink vertelde op 13 maart 2013 om 19:42 uur
Ik zou graag willen weten wanneer mijn overgrootvader Adrianus Knijff is overleden en waar. Hij is op 22 september 1870 geboren in Boxtel, daar heb ik alle gegevens van, ook van zijn huwelijk met Maria Josepha Paulina Schellekens.
Over zijn overlijden kan ik tot nu toe helaas niets vinden.

Reacties (19)

Norah zei op 13 maart 2013 om 20:18
Volgens het bevolkingsregister Eindhoven/ Strijp is het gezin met de oudste zoon op 11-10-1895 naar Den Haag vertrokken vanuit Woensel, waar men een half jaar gewoond had.
Zie: digitale stamboom Eindhoven (scan).
Daarna is uw overgrootvader(timmerman) volgens mij in Den Haag overleden, waar zijn weduwe(winkelierster) met ene Johan Hendrik Ellen is hertrouwd. Deze was ook weduwnaar. Tenminste dat haal ik allemaal uit het bevolkingsregister,is wat onduidelijk.
Zie: digitale stamboom Den Haag(scans).
Norah zei op 13 maart 2013 om 20:51
Er bestaat de kans dat Adrianus Knijff op 24-09-1919 te 's-Gravenhage overleden is.
Kijkt u zelf maar eens op de scan van het bevolkingsregister Den Haag, die ik hiervoor noemde.
Mvg, Norah
Petra van de Weg- van den Brink zei op 13 maart 2013 om 21:05
Bedankt Norah, ik ga daar dan kijken. Weet u misschien ook iets meer over Maria Josepha Paulina Schellekens, zijn vrouw? Ik heb alleen hun trouwdatum verder niets van haar dan wat daarin vermeld staat.
Ben benieuwd.

Vriendelijke groet Petra
Norah zei op 13 maart 2013 om 21:21
Ik weet verder ook niets op dit moment, het enige dat ik u aanraad is om te gaan zoeken bij de -digitale stamboom Den Haag-.
Den Haag zelf geeft nog niet veel vrij(online), te grote stad.
Er bestaat ook nog de mogelijkheid als Maria Schellekens in 1939 nog in leven was, u een persoonskaart van haar bij het CBG in Den Haag kunt aanvragen. Krijgt u ook haar gezin + adressen enz. te zien.
Ik vond ook niets bij online. begraafplaatsen.
Er was o.a. nog een dochter Maria Margaretha die in 1900 in Den Haag geboren was.
Mvg, Norah
Wilbert Steenbakkers zei op 13 maart 2013 om 22:46
Burgerijke Stand van Den Haag staat ook on-line, is echter zoeken via 10-jaartafels en dan de bewuste acte zelf opzoeken. Een heel gedoe.

http://195.242.171.17/hga/virtuelestudiezaal/WebsitePubliek/

Heb gekeken (heb het overlijden zelf ook nog niet), maar niets gevonden.
Dorethé zei op 13 maart 2013 om 23:05
Als je via www.genver.nl de huwelijksakte opzoekt en zeker ook de huwelijkse bijlagen, dan vind je daarin meer gegevens over haar, zoals geboortedatum en -plaats en haar ouders.
Dorethé zei op 13 maart 2013 om 23:16
Heb je ook gezocht op kranten.kb.nl? Of in de rouwadvertenties bij het CBG?

Volgens de stamboom van de familie Schellekens op Geneanet (van Leo Schellekens) is Maria Josepha Paulina op 24 september 1919, 's-Gravenhage, hertrouwd met Johan Hendrik Ellen. Overlijdensdata zijn hier niet te vinden.
Petra van de Weg- van den Brink zei op 13 maart 2013 om 23:16
Hallo Norah,
Ik heb in de digitale scans gekeken in Den Haag, 24-09-1919 is de trouwdag van Maria Josepha Paulina Schellekens met Johannes Hendrik Ellen. Ze waren beide weduwe-naar. Ook heb ik die scan gevonden van Eindhoven waarin staat dat Adrianus met zijn gezin naar Den Haag vertrok. Zijn overlijden heb ik nog niet, kan dat niet in Den Haag vinden in de scans, jammer genoeg. Maar met wat ik wel gevonden heb ben ik ook heel blij!
Petra van de Weg- van den Brink zei op 13 maart 2013 om 23:22
Hallo Dorethe,
Nee ik heb nog niet gezocht op kranten.kb.nl of rouwadvertenties bij het CBG, deze ken ik nog niet. Zal dat eens proberen. Dat mijn overgrootmoeder hertrouwd is vond ik net in de scans van het digitale archief in Den Haag dat Norah me gegeven heeft. Maar het gegeven van de stamboom van de fam. Schellekens is ook een bezoekje waard. Alvast bedankt daarvoor.
Ik heb de geboortedata van M.J.P. Schellekens nu en haar trouwdata idem van Adrianus, MAAR NOG GEEN OVERLIJDENSDATA KUNNEN VINDEN!
Petra van de Weg- van den Brink zei op 13 maart 2013 om 23:49
Hallo Nora, de geboorte van die dochter heb ik ook gevonden, en 4 zoons die getrouwd zijn. Mijn opa staat er niet bij, vreemd. Ik heb het trouwboekje van mijn opa en oma waar de ouders en geboorteplaats in staan..... Maar nu heb ik dus 4 broers en een zus van hem gevonden, waar ik niets van wist, dus ook al heb ik de overlijdensdatum nog niet ik heb toch wat gevonden wat ik ook kan verwerken. Alles is welkom als ik er wat mee kan voor mijn familie stamboom is het goed.

vriendelijke groeten, Petra
Petra van de Weg- van den Brink zei op 13 maart 2013 om 23:57
Hallo Wilbert Steenbakkers,
Ik heb op het digitale archief van Den Haag gekeken en daarin heb ik 5 kinderen van hun gevonden en ook het 2e huwelijk van mijn overgrootmoeder met Johannes Hendrik Ellen 24-09-1919. Adrianus moet dus voor die tijd overleden zijn, maar de vraag is hoever daarvoor? 1 Jaar? 2 Jaar?

Vriendelijke groeten Petra
Norah zei op 14 maart 2013 om 01:19
Dag Petra,

Zoals ik al eerder zei, wanneer je echt niets meer kunt vinden, probeer dan een persoonskaart bij het CBG aan te vragen(online). Het kost iets van 8 euro voor 2 personen ieder + hun gegevens, weet je waar je aan toe bent. Vooral als je met de familiestamboom bezig bent is het handig. Maar men moet dus wel in 1939 nog leven.. Je moest toch ook de geboortedatum van je opa hebben? Was hij soms de jongste?
Je kunt het ook eens proberen op de site -wiewaswie-( = het vroegere Genlias), en natuurlijk -Genver- als je al de data hebt van de akten.

Mvg, Norah
Petra van de Weg- van den Brink zei op 14 maart 2013 om 10:55
Hallo Norah,
Ik heb de akte nr. van Adrianus geboorte: Geboorteakte Nr 108, akte jaar 1870 te Boxtel (image 387). Via Genver verkregen, zo ook hun huwelijk: Huwelijksakte Nr 10, Akte jaar 1894 te Strijp (image 167)
Als ook de geboorteakte van M.J.P. Schellekens: Geboorteakte Nr. 32, akte jaar 1871 te Strijp (image 10). Als ook de huwelijksbijlage (image 161-166) die bij akte 10 behoren. Daar wordt ik niet veel wijzer van wat betreft eventuele overlijden van Adrianus.
En ik heb gevonden de gegevens en bij behorende aktes van M.J.P. Schellekens 2e huwelijk met Johannes Hendrik Ellen op 24-09-1919 in de BS van Den Haag: Akte nr 1262- serieletter A.
Dus die gegevens van 2e huwelijk en de 4 zoons + dochter van Adrianus met M.J.P. heb ik gisteren gevonden. Ik weet dat mijn opa broers en zussen moest hebben maar ik had alleen Martinus Adrianus Josephus Knijff, nu heb ik er 4 meer om te noteren!
Mijn opa is geboren op 20 december 1901 in Den Haag, ik heb zijn trouwboekje en een brief van de instelling waar hij in 1982 is overleden gevonden in een blik met foto's van mijn moeder. Aktes erbij zoeken ben ik nog mee bezig. Maar dat ik het overlijden van Adrianus niet kan vinden.....
Het kan dus zijn dat mijn opa de jongste was, maar ook die broers moet ik uitzoeken wanneer die geboren zijn, heb alleen hun trouwdata voor nu.
Vergeleken bij gister toen ik mijn vraag poste heb ik al meer verkregen dan alleen antwoord op mijn vraag. Die staat er nog!

Maar bedankt voor de sugestie voo wie was wie, ga ik dat ook bekijken, wie weet wat ik dan tegen kom.

Mvg, Petra
Norah zei op 14 maart 2013 om 11:58
Hallo Petra,

Kinderen Knijff-Schellekens:

1 Adrianus Josephus Martinus * 17-09-1894 Strijp
2 Martinus Alphonsus Johannes * 16-03-1896 Den Haag
3 Maria Margaretha * 06-03-1900 Den Haag
4 Josephus Wilhelmus * 20-12-1901 Den Haag
5 Alphonsus Hubertus * 03-05-1904 Den Haag

Dit zijn de kinderen die ik vond in die 2 scans v.h. bevolkingsregister Den Haag(digitale stamboom).
Zag dat je vader en zijn jongste broer gediend hebben bij de marine.
Wat dat overlijden van je overgrootvader, dit zijn tamelijk jonge gegevens, worden nog niet altijd openbaar gemaakt. Hij moet in elk geval tussen 1903 en 1919 overleden zijn, en zeer waarschijnlijk in Den Haag.
Wat dhr. Ellen betreft(geboren in Leeuwarden), deze heeft ook nog met zijn eerste vrouw in Leiden gewoond, was letterzetter van beroep. Zie: digitale stamboom Leiden. Je overgrootmoeder kon in haar 2e huwelijk direct voor kleine kinderen(van hem) gaan zorgen, maar men wist vroeger niet beter.
De oudste zoon van *1894 was getrouwd met H.L.E. Snijders, men woonde in Den Haag.
Als je nog wat wilt weten van ons, je vraagt maar!
Mvg, Norah
Norah zei op 14 maart 2013 om 12:29
Bedoelde grootvader en jongste broer natuurlijk > marine.
Petra van de Weg- van den Brink zei op 17 maart 2013 om 23:31
Goedenavond Wilbert Steenbakkers,

Nog bedankt voor de linken naar digitale stambomen, heb de laatste dagen daar veel op gezocht en aardig wat persoons-/ gezins-kaarten gevonden.
Helaas staan er nergens op wanneer Adrianus Knijff is overleden.
Ik heb een gezinskaart gevonden waar zijn naam op staat, en Maria Josepha Paulina Schellekens als Weduwe wordt aangeduid, echter staat er niet op wanneer hij is overleden.
Ik heb geprobeerd te zoeken in de plaatsen die als woonplaats van M.J.P. Schellekens staan genoteerd, ook zonder succes. Zij was een winkelierster in Rotterdam, maar vindt daar niets van op digitale stamboom.
Ik vindt het heel raar dat je dit dus niet kan vinden, tenzij het verloren is gegaan in de WO II dan heb ik gewoon pech. want ik kom wel data's tegen waarbij staat dat het in de WO II huwelijks-bijlagen van 's Gravenhage en Rotterdam verloren zijn gegaan. Ik heb daar namelijk naar gezocht met het oog dat zij 24-09-1919 is hertrouwd met J.H. Ellen.

Hopelijk weet nog iemand anders mij te helpen aan zijn overlijdensdata?

Vriendelijke groeten Petra
pim zei op 5 november 2013 om 17:01
besbeste Petra, wat een verrassing te lezen dat jouw overgrootmoeder mi mijn grootmoeder is. ik ben pim gom gommers-knijff akkerwinde 111 ven venvenlo ,pimgommrs@gmail,com, adriaan knijff bovengenoemd is overl kverleden in denhaag 1905.mijn vader vader was zijn oudste zoon a,j,m knijff 17-9-1894 te strijp.graag je ad adres of email. gegroet pim.
Petra van de Weg- van den Brink zei op 5 november 2013 om 21:20
Goedenavond Pim, ik heb u middels een mail bericht gestuurd, deze kwam eerst weer retour, maar nu hoop ik toch dat u hem ontvangen heeft.

Vriendelijke groeten Petra

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.