skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic
Menu
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic

Ovl. Akte Johanna Granneman *4-9-1893 +1919/1920

w.j.van der steen vertelde op 13 september 2011 om 15:47 uur
Ik zoek de overlijdens akte van Jahanna Granneman zij is geboren in Hillegom op 4-9-1893 en overleden toen zij 26 jaar was dus 1919
Maar ik heb een krantenknipsel van 8-1920 waar zij in staat
Ik zoek nu de Ovl. akte van haar
Haar ouders waren:Ernst Hendrik August Granneman en Trijnetta Catharina Maaskant
Zij is getrouwd geweest met Marinus van der Steen in 1917 in Den Haag
Na haar overlijden is hij mer haar zus Jannetje Granneman getrouwd
Mijn vraag de ovl. akte van Johanna
En zou Johanna kinderen gekregen hebben uit dit huwelijk
Ik weet dat haar zus wel kinderen gekregen heb van Marinus

Reacties (8)

Norah zei op 13 september 2011 om 17:12
Beste W.J.,

Als het goed is, zou Johanna in augustus 1920 overleden zijn. Toen was ze ook nog net 26 jaar. Was dit in Hillegom?
Is dat zo, dan wordt het moeilijk zoeken omdat de akten bij -Genver- niet zo recent zijn. Ik vond haar overlijden ook niet bij de digitale stamboom.
Ze is dus ca. drie jaar getrouwd geweest, er kunnen kinderen geboren zijn.
Als het goed is, dan zouden in de huwelijksbijlagen van het tweede huwelijk van M. van der Steen de sterfdatum van Johanna moeten staan.
Mvg, Norah
w.j.van der steen zei op 13 september 2011 om 17:27
Beste Norah

Haar zus Jannetje en Man Marinus zijn in Hillegom(Haarlen) gestorven
Ik denk zij
Ze is wel in Den Haag getrouwd
Maar woonde met hem in Hillegom
ook ze woonde daar ook!
In de Digitale Stamboom Portaal staat alleen toe hij met Jannetje Granneman trouwde dat hij wedunaar was van Johanna Granneman.
Ik heb alleen de trouwakte van Johanna Granneman toen zij op 7-2- 1922 met haar trouwde
Van zus Jannetje heb ik geen trouwakte daar heeft hij wel kinderen bij dacht ik
hoeveel dat weet ik moet ik nog uitzoeken!

Mvg. WJ
Dorethé zei op 13 september 2011 om 17:42
Beste WJ,

Wellicht kun je je vraag beter stellen op een forum waar meer onderzoeksvragen uit het westen van het land behandeld worden.
w.j.van der steen zei op 13 september 2011 om 18:01
welke moet ik dan hebben Dorothé
Henriette Nuys zei op 13 september 2011 om 19:43
Hallo WJ,

blijkens haar kaart op Den Haag digitale stamboom, gaat zij in 1917 naar Hillegom, dus vermoedelijk is ze daar overleden.

Maar zoals gezegd, kun je voor Zuid Holland beter elders vragen stellen, omdat dit forum gericht is op Noord Brabant.

Een optie is de genelaogische groep van Yahoo voor Zuid Holland, aanmelden met wachtwoord en mailadres, daarna zijn de berichten zelf in het Nederlands meen ik,
je kunt het zo instellen dat je de antwoorden online leest of samengevat krijgt in je eigen mailbox.

http://groups.yahoo.com/group/ZuidHolland-Genealogy/

Dorethé zei op 14 september 2011 om 00:23
Verder wellicht algemene fora zoals op GenealogieOnline of het Stamboomforum, waar u de vraag zo te zien ook al gesteld heeft en ook antwoord gekregen. Tip: stel uw vraag op slechts één forum, mocht daar na enige tijd (enkele weken) geen antwoord op komen, dan kunt u het elders proberen. Vooral om te voorkomen dat er gezocht wordt naar antwoorden die al gegeven zijn.

Verder ben ik niet bekend met actieve fora in het westen des lands, behalve misschien soc.genealogy.benelux, een Google group. Of zoek eens op de websites van de archieven in Den Haag en Hillegom (geen idee onder welk archief dat valt).
w.j.van der steen zei op 14 september 2011 om 00:25
Zal ik doen Dorothé in ieder geval bedankt

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.