skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Roxanne Lokin
Roxanne Lokin Bhic
Menu
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Roxanne Lokin
Roxanne Lokin Bhic

PUZZEL: Waar is Jan Arts (* 16-07-1830) gebleven ?

Jan Arts vertelde op 10 maart 2024 om 16:35 uur
Kan je goed personen zoeken in archieven en hou je van een puzzel?

Ik ben op zoek naar Jan Arts (ja, mijn naamgenoot). Hij is geboren op 16-07-1830 in Cuijk als jongste zoon van Cornelis Arts (1788-1861) en Petronella Reijnders (1788-1850).

Ik kom Jan nog als Jan Arts op een aantal militie inschrijvingen tegen rond 1850. Hij hoeft dan niet in dienst vanwege dat twee van zijn broers al hierin zijn (geweest).

Ook zie ik hem nog op een paar bevolkingsregistraties als Jan Ardts (met een 'd' ertussen dus). In 1855 zie ik hem voor het laatst. Hij woont dan in Beugen als dienstknecht Jan Ardts in bij zijn neef Casper Ardts.

Daarna vind ik van Jan geen enkel spoor meer.

Hij had twee zussen die trouwden en in de buurt. bleven wonen. Daarnaast hij Jan vier broers. Eentje was Cornelis (die naar de VS emigreert in 1856) en eentje was Arnoldus (die in 1857 naar Arcen ging). De twee anderen Jasper en Hendrikus vertrekken rond 1850-1855 naar Duitsland en noemen zich daar Caspar Artz en Heinrich Artz (met een 'z' dus ipv een 's').