skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic
Menu
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic

Riel? ~1620 : Denis Corput/Eerke Laureijs

willem m vertelde op 26 juni 2013 om 19:32 uur
Ls,

Denijs Peters van de Corput + 29 jan 1674,Riel? gehuwd op ? met Eerke Willem Laureijs
kinderen :
- Maria sep 1649,Goirle
- Cornelis ? gehuwd met Catharina Martens Claessen van Dijck
- Anthonius feb 1656,Goirle gehuwd met Genoveva Peter Jan van Lil 7 nov 1655,Tilburg
- Petronella 5 jan 1658,Goirle gehuwd met Jan Jansen van Hagen
- Joanna 2 feb 1659,Tilburg gehuwd met Adrianus Peeter Bieckens weduwnaar van Antonia Meeus Everts
- Leonardus 21 nov 1660,Tilburg gehuwd met Maria Adriaen (Cornelis) Mutsaerts 4 apr 1664,Alphen
- Ida 27 jul 1664,Tilburg gehuwd met Hendrick Cornelis Bernevelt weduwnaar van Jenneken Peeter van Eeten

Zoek de ouders van Eerke/Arnolda Willem Laureijs

m.v.g.

Reacties (9)

Norah zei op 26 juni 2013 om 20:49
Hallo Willem,

Vond tot nu toe wel:

Maria de Corput, gedoopt op 05-12-1627 te Alphen en Riel, dochter van
Petrus Cornelii de Corput en Antonia N.N.
Denk dat de laatsten de ouders van Denijs zijn, of had je die al?
Norah zei op 26 juni 2013 om 20:56
Dionysius werd gedoopt op 25-02-1618 te Riel, ook een zoon van deze ouders.
Het schiet al wat op...,
Mvg, Norah
willem m zei op 27 juni 2013 om 07:52
Bedankt Norah,

had deze Dionisius wel gevonden maar de naam "van de Corput" er niet op geplakt.
Ging tot nog toe uit van de Dionisius gedoopt op 5 feb 1617,Tilburg maar dat betekent wel dat de vader hertrouwd moet zijn met Antonia.

De getuigen geven op het eerste gezicht, weinig houvast. Mogelijk de Lucia Jacobi ex Goirl?


m.v.g.

Norah zei op 27 juni 2013 om 09:57
Willem, als ik jou was, keek ik ook eens bij die vraag over de familie van Lil deze week. Er zijn wel raakvlakken.
Mvg, Norah
Jolanda zei op 28 juni 2013 om 12:11
Hallo Willem,

In 1628 word Peter Cornelis Corput vermeld te Riel als voogd van Sebertken en Pereyntken dochters
van Jan Jaspaers Janssen en Elisabeth Cornelis Adriaensen van den Corput.
Hij is waarschijnlijk de vader van Denijs Peters van de Corput.

Het huwelijk van Denijs Petrus van de Corput moet eerder plaats gevonden hebben want
Cornelis Denissen van den Corput gehuwd met Catharina Martens van Dijck want op 21 nov. 1683 word in Alphen hun dochter Erken geboren. Dit is een voorouder van mij.

Het dtb boek van Riel is verloren gegaan maar het is een optie om het boek van Goirle door te nemen in deze gemeente zijn vele akten van Riel destijds ingeschreven.
Mvg,
Jolanda
willem m zei op 28 juni 2013 om 14:26
bedankt Jolanda,

wat was de reden voor het voogdijschap, het overlijden van Elisabeth? Zo ja
dan ga ik eens uitzoeken of de Jan Jaspaers Janssen soms identiek is aan de Jan Jaspers van Ghilse die gehuwd is met Maria Henricus (Cornelius Dionisius) Mutsaerts met minstens 8 dopen te Alphen beginnend omstreeks 1630.
Treffend is dat de Leonardus dd 21 nov 1660,Tilburg (zie vraag) 2 generaties later gehuwd is met Maria Adrianus Cornelis Henricus (Cornelius Dionisius) Mutsaerts.

Waar vind ik trouwens de voogdij aantekeningen van Riel?

m.v.g.
Jolanda zei op 28 juni 2013 om 16:04
Hallo Willem,

Vele voogdijzaken kun je terug vinden bij het regionaal archief Tilburg vol dan archieven en inventarissen, nadere toegangen.

http://www.isis.breda.nl/SISIS.DLL/criteria?lang=N

In isis Breda kunt u waarschijnlijk nog veel meer treffers vinden. zet achter de naam een uitroepteken en u krijgt alle varianten van de naam die u zoekt.
Mocht u met de naam Corput nog verder terug willen dan heb ik daar nog wel enige aanvulling van.

mvg, Jolanda
Jolanda zei op 28 juni 2013 om 17:40
Hallo Willem,

Bij het regionaal archief Tilburg in de nadere toegangen zoeken ook de akten inzien van de schepenbank Alphen en Chaam.
Ik vermoed dat u hierin vele personen terug vind die u noemt in u vraagstelling.

mvg, Jolanda
willem m zei op 28 juni 2013 om 18:24
hallo Jolanda,

ik heb wat losse gegevens o.b.v. DTB Goirle/Riel.Het levert het volgende voorlopige plaatje op :

Adrianus van de Corput gehuwd met NN
kinderen :
- Jacobus (getuige 10 jun 1629,Riel)
- Cornelius
-----
Cornelius Adrianus van de Corput gehuwd met NN
kinderen :
- Joannes gehuwd met Petronilla (getuige 29 jun 1626,Riel)
kinderen :
..- Catharina (getuige 9 jan 1637,Riel)
..- Petrus (getuige 10 nov 1652,Goirle)
gehuwd met NN
kinderen :
....- Petronilla gehuwd met Mattheus Gorissen 6 dopen Riel va 1677
..- Andries
..- Jan gehuwd met Adriana Adrianus Janssen 6 dopen va 1665 Goirle/Riel
- Hubertus (getuige 10 mei 1629,Riel) gehuwd met Maria (getuige 11 mrt 1639,Riel)
kinderen :
..- Cornelis gehuwd op 21 jun 1666,Hilvarenbeek met Joanna Joannis Lenaerts de Bont 11 dopen va 1666 Goirle/Riel
- Petrus gehuwd met NN
kinderen :
..- Dionisius
- Elisabeth gehuwd met Jan Jaspaers Janssen
kinderen :
..- Sebertken
..- Pereijntken

Het is nog niet veel, elke aanvulling is welkom.

m.v.g.

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.