skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Vincent van de Griend
Vincent van de Griend Bhic
Menu
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Vincent van de Griend
Vincent van de Griend Bhic

Seger Gerrits x Jenneke Stevens, ca 1678-1679

Dorethé vertelde op 10 december 2022 om 23:47 uur
Het huwelijk van Segerus / Seger Gerrits en Joanna / Jenneke Stevens blijft onvindbaar. Trouwboek van Wanroij is helaas niet aanwezig over de periode 1659-1695. Ze zouden ook getrouwd (of ondertrouwd) kunnen zijn in Sint Anthonis. Trouwboek Sint Anthonis doorgebladerd zonder succes.

Van dit paar 5 kinderen gevonden in Wanroij:
01-11-1679 Mariken (Jenne Peters, Peter Hendricks)
08-11-1681 Steven (Metjen Tijssen loco Aelken Peters, Jacob Ansems loco Hendrick Nelissen)
26-03-1684 Gerardus (Hendrick Dercks, Jenneken Segers)
16-03-1687 Segerus (Teunisken Aben, Teunis Gerits)
06-04-1688 Segerus (geen getuigen vermeld)

(in de index op 15-12-1686 nog een Maria, deze doop alleen te vinden in Wanroij RK Dopen 1667-1784, Trouwen 1760-1803, archiefnummer 1460, BHIC, inventarisnummer 7, blad 16L08 (lijkt een kopie van het doopboek, maar niet te vinden in Rooms-Katholiek doopboek 1655-1657, 1672-1723, archiefnummer 1460, inventarisnummer 1)

Ik vermoed dat Seger Gerrits op 21-04-1652 gedoopt is in Beers, zoon van Gerardus Segers en Petronella Cornelissen.
Jenneke zal gedoopt zijn op 15-11-1656 in Sint Anthonis, dochter van Stephanus Peters en Maria Derickx. Deze Steven Peters woonde in Ledeacker en was daar schepen.

Qua vernoemingen past dit. Mariken uit 1679 zou dan inderdaad het oudste kind kunnen zijn.

Wie weet meer? Bewijs van hun afkomst wat ik tot nu toe gevonden heb, is me eigenlijk een beetje te mager. Een huwelijk is waardevol, zeker wanneer genoteerd is waar ze vandaan komen en wie de getuigen zijn. Of een andere akte die hun afkomst bewijst.

Reacties (27)

Jan Lange zei op 11 december 2022 om 12:02
Te Sint-Anthonis huwt 17.1.1669 Seger Gerarts met Elisabeth Pauwels, hieruit te SA 3 kinderen Paulus 16.4.1669/Gerardus 20.10.1671/Petronella 13.5.1676, get. genoemd Judith, Martinus, Henricus, Agnes Gerarts. Geen voorhuwelijk ?
Jan Lange zei op 12 december 2022 om 00:15
Gezien de doopget. bij doop van Seger Gerrits op 21-04-1652 in Beers, zoon van Gerardus Segers en Petronella Cornelissen, Helena Cornelissen Molepas, kan Cornelia ook een d.v. Cornelis Molepas x Theodora zijn, ged. Beers 14.1.1630.
Gerardus Segers x Petronella Cornelissen laat ook kinderen dopen in St. Anthonis en Cuijk en als wednr. van Peterke Nelissen hertr. hij 11/26.6.1667 te Cuijk met Maria Lamberts, wed. Willem Jans. Gerrit en Maria beiden geb. Cuijk staat daar.
Jan Lange zei op 12 december 2022 om 00:37
Petronella Cornelis Meulepas trouwt in Beers op 15.5.1650 met Gerardus (Gerrit) Zegers.
Cornelis Dircx Molepas x Beers 18.7.1627 Theodora/Deriske Thijssen/xx vóór 1646 Helena/Heijltje Lamberts (= de doopget. van 1652 Helena Cornelis Molepas.
Jan Lange zei op 12 december 2022 om 09:26
Herstel: T.a.v. bericht 0.15 uur: kan CORNELIA ook een d.v. Cornelis Molepas x Theodora zijn, ged. Beers 14.1.1630. Moet zijn PETRONELLA.
Jan Lange zei op 12 december 2022 om 09:43
Als Gerrit Segers in 1667 hertr. NG Cuijk is Jenneke Zegers, zijn moeder get. In Cuijk doop in 1645 van Margarita d.v. Zegerus Teunissen x Joanna.
Het door jou gevraagde huw. van Seger Gerrits vind ik ook niet.
Dorethé zei op 12 december 2022 om 15:32
Jan, dank voor je reacties.

Het huwelijk van Seger Gerarts met Elisabeth Pauwels in januari 1669 St Anthonis en de kinderen uit dit huwelijk had ik ook gezien. Als dit een eerder huwelijk is, dan zou ik als oudste dochter in het tweede huwelijk een Elisabeth verwachten. In 1677/1678 geen Elisabeth gedoopt in de regio Sint Anthonis, Cuijk of Wanroij met een Seger als vader. Als de gezochte Seger inderdaad in april 1652 gedoopt is en dit een eerste huwelijk was, dan was hij wel erg jong bij het trouwen, nog net geen 17, hoewel niet onmogelijk.

Ik vind in de periode 1676-1679 ook geen begraafinschrijving van Elisabeth Pauwels of een Lijsken, wel van Seger Gerits Segers overleden op 18-09-1676 te Sint Anthonis. In het begraafboek staat alleen zijn naam, geen vermelding als bijv. de vrouw van. Wie is deze Seger? Degene die gehuwd was met Elisabeth Pauwels?

In Mill trouwt 12-02-1677 een Seger Gerits, met Catharina Wiggerts, getuigen de koster Theodorus van Luxenburgh en Hubertus Wiggerts; er werd niet genoteerd of het om jongeman/jongedochter of weduwnaar/weduwe ging. Uit dit huwelijk geen kinderen gevonden.

In de schepenprotocollen verder ook nog geen aanwijzingen gevonden.
Dorethé zei op 13 december 2022 om 17:41
Ik probeer te achterhalen wie de getuigen waren bij de dopen van de kinderen van Gerardus Segers x Petronella Cornelissen. Mechtildis Segers, getuige bij Theodorus in 1655, was getrouwd met Joannes Jeuriens, getuige bij Maria in 1660. Gerardus Segers was op zijn beurt getuige bij de doop van Seger, zoon van Mechtildis en Joannes in 1660.
Joanna Zegeri getuige bij Margareta, dochter van Mechtildis en Joannes in 1661, was mogelijk Jenneke, de vrouw van Segerus Teunissen, moeder van Gerardus, Mechtildis en Margarita.
Jan Lange zei op 14 december 2022 om 13:41
Misschien helpt dit:
Mill 545 dd. 11.2.1706. Catharina Wiggers weduwe/huw. Mill 12.2.1677 van Zeger Gerrits, geassisteerd door Huijbert Wiggers; Hendrick Thonisse en Anthonij Verstraten als momboirs; Jan Gerrits; Bart Bloemers en Marij Gerrits zijn vrouw; Willem Aerts en Anneken Gerrits zijn vrouw; Jacob Willems voor zich en als vader en voogd over zijn minderjarige kinderen, geadsisteerd met Nelis Jans als momboir; Jan Peters en Maria Hendricx voor zich en zich sterk makend voor Peter Jan Dircx en Jan Dircx, minderjarige kinderen van Maria Hendricx in eerste huwelijk met Dirck Gerrits, allen erfgenamen van voorn. Zeger Gerrits, etc.
Land van Cuijk 605 dd. 18.12.1705. Taxatie van goederen nagelaten door Zeger Gerrits, overleden 21-11-1705 gedevolveerd op Marijken Gerrits cum suis: helft van een hof in het Hollander Broeck, groot twee hondt naast den dijk; helft van hooi- of weicampke naast den Voordtsendijk; komt aan het land 7.10.9.
Land v Cuijk 409/410 dd. 3.3.1700. Jan Fransen en zijn vrouw Marij Jans; Mechteld Zegers, weduwe van Jan Jurriens; Marij Gerrits, weduwe van Gerrit Zegers, bijgestaan door Gerrit Verheijen en Lambert Jansen; Jan Peters en zijn vrouw Marij Hendrix; Zeger Gerrits en zijn vrouw Catharina Wiggers; Willem Willems en zijn vrouw Marij Hendrix; Abel Evers en zijn vrouw Marij Gerrits; Bart Peters (Bloemers) en zijn vrouw Marij Gerrits; Jacob Willems; Jan Gerrits; Frans Gerrits; Zeger Gerrits en Marten Peters als momboiren over de minderjarige kinderen van Dirk Gerrits; allen als erfgenamen van Gerrit Zegers verkopen voor f 540,-- aan Jan Michielsen en zijn vrouw Lijsbeth Zweere een huis met hof en bijbehorend bouwland, genaamd De Meijboom te Cuijk, grenzend in het oosten en het zuiden aan het erf van drossaard Van Couvenhoven, genaamd den Meulenhof, ten westen en noorden aan vrij erf van de gemeente.
Andere Gerrit Zegers: ORA Land van Cuijk (7040.411) dd. 25.6.1708. Jorden Jans (Pieck), de minderjarige kinderen van Maria Jans (Pieck, ged. Cuijk 30.3.1667 uit 2e huw. van haar vader, huwt NG Cuijk 13.1.1692 Joannes Dircks Jans, get. Cornelia Jans Pieck, Jan Jansen), geassisteerd met Derk Janssen; Jorden Jans en Gerrit Zegers als hun momboirs. Verwijzing naar octrooi van 22.4.1708 voor de Ambtman. Gerrit Zegers voornoemd gehuwd (NG Cuijk 18.7/RK 2.8.1699, get. Jan Dirks, bruids zwager) met Cornelia/Nelisken Jans (Pieck); allen kinderen en erfgenamen van Jan Jans Piek verkopen voor f 590,-- en 26 hogen aan de gereformeerde diaconie/armen te Cuijk 2 percelen hooi- of weikamp te Cuijk.
Dorethé zei op 14 december 2022 om 21:47
Jan, dank je wel weer. Het zit ingewikkeld in elkaar met al die patroniemen!

Als ik alles op een rij zet, is de Seger Gerrits die in 1652 in Beers gedoopt is, de zoon van Gerardus Segers en Petronella Cornelissen, degene die in 1677 met Catharina Wiggerts trouwt, en in 1705 overlijdt. Uit dit huwelijk geen kinderen. Zijn nalatenschap komt toe aan zijn broers/zussen en hun kinderen. Seger zelf heeft op dat moment dus geen kinderen uit een eerder huwelijk die nog in leven zijn, anders zouden zij erfgenaam zijn. Hij is daardoor vermoedelijk ook niet de Seger die in 1669 in Sint Anthonis met Elijsabetha Pouwels trouwde. Als ik het goed heb, trouwde Petronella, dochter van Seger x Elijsabetha, in 1711 met Wilhelmus Peters, broer Paulus was getuige bij de doop van een van hun kinderen.

Dan kom ik weer terug bij de Seger uit de vraagstelling: waar komt Segerus Gerrits vandaan, die omstreeks 1679 trouwde met Jenneke Stevens en wie waren zijn ouders? Het is mogelijk dat hij dezelfde is, die in 1669 met Elijsabetha Pouwels trouwde, maar daarvoor nog geen overtuigend bewijs gevonden.

Via de schepenprotocollen en huwelijksregister gevonden dat Steven, zoon van Segerus Gerrits en Jenneke Stevens in 1739 in Cuijk hertrouwt met Antonia Peters. In het RK trouwboek staat "met ontheffing vanwege derde graad aanverwantschap namens Franciscus Ludovicus, bisschop van Roermond, afgegeven op 20-10-1739". Deze dispensatie niet gevonden via genbronnen.nl. Ik ben benieuwd hoe die aanverwantschap in elkaar zit en of dat nog aanwijzingen geeft over de afkomst van Seger en Jenneke.
Jan Lange zei op 15 december 2022 om 12:48
De aanverwantschap kan ook lopen (soms) ivm de eerste echtgenote, heb ik wel eens gezien. Hopelijk lukt het !
Dorethé zei op 15 december 2022 om 14:07
Klopt, of via een eventuele eerste echtgenoot van Antonia
Dorethé zei op 17 december 2022 om 17:36
Het was even zoeken, maar ik heb gevonden wie de ouders van Antonia Peters en van Gerrit Peters zijn.

Bij het huwelijk met Steven Segers was Antonia weduwe van Gerardus Peters en er was één voorkind uit dat huwelijk : Huwelijkscontract tussen Steven Zegers weduwnaar van Elisabeth Aarts, geassisteerd met Zeger Zegers, Jan Huijbers en Jan Lamers, momboirs van zijn 4 minderjarige kinderen, en Anthonetta Peters weduwe van Gerrit Peters, geassisteerd met Aleph Thonen en Claas Hermens, momboirs van haar minderjarig kind, d.d. 28-10-1739 (7040.425 Index schepenprotocol Cuijk (7040.425)). Antonia en Gerardus huwden 21-4-1720 Cuijk, drie kinderen gevonden uit dit huwelijk, waarvan 1 nog in leven in 1739, Cristina uit 1725.

Antonia zal gedoopt zijn op 08-07-1692 in Beers, dochter van Peter Jans van Galder en Isabella/Beeltjen Tonnisen. Beeltjen was doopgetuige bij Cristina, dochter van Antonia en Gerardus in 1721.

Beeltje was hertrouwd met Anthony Aloffs. Dit blijkt uit diverse akten:
7127.1 Index notarieel protocol Cuijk (7127.1)
3 Anthony van Galder, ter eenre en Anthony Aloffs gehuwd met Beelken Theunissen, die wed. was van Peter van Galder, alsmede Peter Theunissen, broer van Beelken, ter andere. Zij erven van Jorden van Galder, oom van Anthony en broer van Peter. De erfenis van de kinderen van Peter wordt bestreden voor de gerichte van Mill. Datering: 24.08.1714
136 Anthony van Galder, schepen van de hoofdbank van Cuijk en Peter Theunissen als bloedmomb. van vaders en moederszijde over de drie kinderen van Peter van Galder en Beelken Theunissen ter eenre en Anthony Aloffs gehuwd met voorn. Beelke Theunissen ter andere. Betreft bouw en weijland onder Oeffelt en St.Agatha. Datering: 02.03.1701

Verder gevonden:
7040.412 Index schepenprotocol Land van Cuijk (7040.412)
97 Jan Aerdts en zijn vrouw Maria Peters van Galder; Gerrit Peters en zijn vrouw Thoontje Peters van Galder; Jannetje Peters van Galder, bijgestaan door Aerdt Kerstens; allen kinderen en erfgenamen van wijlen Peter van Galder verkopen voor f 310,-- aan Hendrick Kerstens en zijn vrouw Mechteld Theunissen een wei- en hooiland, genaamd Kerstenskamp te St. Agatha. Datering: 31-08-1720

De hierboven genoemde Aleph Thonen was een halfbroer van Antonia, zoon van Beelken Theunissen en Anthony Aloffs, gedoopt in 1700 in Beers.

Beelken Theunissen heeft in elk geval een broer Peter. Steven Segers' eerste vrouw was Elisabeth Aerts Aeben, een kleindochter van Aeb Theunissen en Engeltien Jans. Zou daar de connectie kunnen liggen?
Dorethé zei op 17 december 2022 om 18:01
Gerardus Peters zal gedoopt zijn op 17-06-1678 in Haps, zoon van Petrus Gerrits Blomme en Christina Jans. Gerardus en Antonia noemen twee keer een dochter Cristina. Bij de doop van hun zoon Petrus is Hubertus Peters getuige, jongere broer van Gerardus.
Jan Lange zei op 17 december 2022 om 18:02
Zie ook even het recente item forum Maria Jans Aerdts Aben.
Jan Lange zei op 17 december 2022 om 18:07
Peter Gerrits Blomme, huwt is zeer wrschl. z.v. Gerrit Aerts Blommers, overl. vóór 1660 x ca. 1640-45 Huijbertje Jans xx vóór 1660 Teunis Jans. Gerit Bloeme is in maart 1649 getuige bij doop van Bart z.v. Peter Aerts Blommen en Neeske Jacobs. Zijn zoon Peter Gerrits Blomme huwt NG Cuijk 4/18.7/RK Haps 18.10.1677 Christina/ Kerstjen Jans, beiden uit Haps.
ORA Cuijk 403 dd. 20.1.1660. Teunis Jans en Huijbertije Jans echtelieden; Ansem Jans en Gaert
Blommen, stadhouder als momboirs van heeren wege over de onm. kinderen van voorschr. Huijbertije Jans bij Geerit Aerts Blommen hebben gevest aan Peeter Aerts (Blommen) en Neesken Jacops e.l. bouwland op het Hoogvelt, met een zijde heer Schellaerts erf, andere zijde Margriet van Driel erf, een eind op de Graaf van de Berch erf, laatste eind op een weg tegen het voorschreven erf gelegen.
Jan Lange zei op 17 december 2022 om 20:16
Ik heb de lijnen uitgetekend, maar ik zie 123 geen duidelijke verwantschap terugkijkend. Of het moet zijn Peter Jans van Galder x 1685 Beeltje Thonissen
en zijn broer Anthony Jans van Galder, die ook met een meisje Bloemers getrouwd was.
Antonius Jans van Gelder, geb. St. Agatha/ged. Cuijk 29.6.1652, overl. Cuijk 20.4.1719, schepen Cuijk 1697- 1701. Huwt (1) NG Cuijk 18.1.1687 Joanna Jans Blommers, ged. Haps 18.1.1664 d.v. Joannes Peters Aerts Blommen x vóór 1655 Maria Claessen. ORA LvCuijk 410 dd. 1.8.1702. Huwt (2) Cuijk NG/RK 6/16.2.1695 Joanna (Mer)Celissen/Claessen, geb. Groesbeek, overl. Cuijk 25.12.1745.
Dorethé zei op 18 december 2022 om 00:07
Even terug naar het huwelijk van Steven Segers en Antonia Peters in 1739 in Cuijk: "met ontheffing vanwege derde graad aanverwantschap namens Franciscus Ludovicus, bisschop van Roermond, afgegeven op 20-10-1739".
De meest logische verwantschap is die tussen Elisabeth Aerts Aeben, de eerste echtgenote van Steven, en Antonia Peters (of evt Gerrit Peters, haar eerste man).
Elisabeth Aerts Aeben : haar grootouders zijn Aeb Teunissen en Engeltien Jans.
Antonia Peters : haar grootouders vaderszijde : Jan Jacobs van Galder en Judith Geurts, grootouders moederszijde nog niet gevonden, moeder is Isabella / Beelken Teunissen met een broer Peter Teunissen. Hoe dan ook, dit lijkt geen hints op te leveren naar de afkomst van Seger Gerrits, de vader van Steven Segers.
Seger Gerrits die rond 1679 met Jenneke Stevens trouwde blijft vooralsnog dus onvindbaar....
Jan Lange zei op 18 december 2022 om 09:18
Peter Jans van Galder x NG Cuijk 1685 Beeltje Thonissen, get. van de zijde van Beeltje is Aeltjen Hendriks haar nicht. Blijft inderdaad een ? Met gelijke patroniem Jans KAN het zijn tussen Engelina Jans x Aeb Thonissen en Huijbertje Jans x Gerit Aerts Blommen, maar dat is een gok.
Dorethé zei op 18 december 2022 om 12:34
Er kan natuurlijk ook aanverwantschap zijn tussen Steven Segers en Gerardus Peters, de eerste echtgenoot van Antonia. Mogelijke route zou dan via Steven's vader, Seger Gerrits kunnen lopen, alleen over Seger Gerrits kan ik verder niets vinden. En om hem is het uiteindelijk allemaal te doen.
Wanneer ik weer tijd heb zal ik kijken of dat een connectie te vinden is
Jan Lange zei op 18 december 2022 om 18:32
GTOB 1995 nr. 3 sub IIIe meldt Elisabeth Aben, ged. wanroij 9.5.1689, d.v. Aert Aben x vóór 1680 Bartholomea/Meuske Martens Cremers, huwt Wanroij 22.4.1714 Stephnus Segers, ged. W. 8.11.1681 z.v. Seger Gerrits en Jenneke. 5 kinderen 1715-1726: Maria, Cornelius, Arnoldus, Zegerus en Joanna. Daarbij vermelding acte RA 576 dd. 5.1.1719 Peter Theunissen Hoffmans verkoopt aan Segers Segers, Steven Segers en Maria Segers x Geurt Theunissen huis etc. RA 576 dd. 10.3.1725 verkopen Steven Segers x Elisabeth Aarts aan Hendrik van de Ham x Catharina Kerstens een rente. van 38,- op een som van 800,-
Jan Lange zei op 18 december 2022 om 21:04
Jouw (?) Seger Gerrits is doopget. Beugen 8.4.1682 bij kind van Reijn(der) Gerits x Beugen 11.4/3.5.1671 Maria Dercx. Get. bij huw. Theunis Gerarts. Bij dopen van kinderen van Reijn komt ook een (grootvader ?) Gerardus Theunissen voor.
Bij doop 1687 van Segerus z.v. Seger Gerrits x Jenneke Stevens in Wanroij komt ook een Teunis Gerrits voor.
Jan Lange zei op 18 december 2022 om 21:09
T.a.v. doopget. in aanhef 1687 Teuniske Aben: ORA Mill 541 dd. 8.6.1662. Aert Driessen, Aert Reijnen, Cornelis Jans en Jan Willems, schepenen, testament van Peeter Hendricx Muijen en Bertke Willems e.l. te Wanroij. Aan de armen van Wanroij 50 gld. Aan Geerart Tuenis Willems zijn neef 240 gld. voor zijn trouwe diensten. Bertken Willems geeft hem eveneens voor zijn trouwe diensten en grote vriendschap 500 gld. Verder geeft zij van haar goederen aan Willem Aben en Teunisken Aben (Willems JL) haar broers kinderen 100 geld. Verder maken zij een testament op langstlevende.
Jan Lange zei op 18 december 2022 om 22:14
N.a.v. voorvorige bericht, voor wat het waard is: die Reijn Gerrits kwam ook uit Rijkevoort.
Gerardus Antonii van de Papenvoort x vóór 1642 Maria.
Kids te St. Anthonis ged. Elisabeth 4.1.1642, get. Segera Jacobs, Arnoldus Driessen.
Renerus 1.10.1645, get. Helena Theunissen.
Jacob Gerrits x Elisabeth Peters 8.5. 1659, get. Gerrit Thonissen (vader ?).
Marij echtgen. van Gerart Thonissen overl. 24.10.1682 SA. Een Gerart Tonissen ovel. SA 28.7.1682. Gerart Tonissen van Papenvort overl. SA 11.12.1703.
Ook nog een Mathias Theunissen van de Papenvort x vóór 10.11.1641 Joanna/Anna .Ook een kind Elizabeth. Franciscus in 1642. Maria in 1645.
Jan Lange zei op 22 december 2022 om 21:06
Peter Stevens x vóór 1685 Teuniske Aben > doopget. 1687 in aanhef.
Dorethé zei op 22 december 2022 om 22:42
Dank je wel, Jan, mooie vondst. Peter Stevens zou dan een broer van Jenneke Stevens kunnen zijn. Haar vader was Steven Peters, namen van broers en zussen heb ik nu even niet paraat. Ik weet wel dat ik e.e.a. gevonden heb. Zouden Peter Stevens en Teuniske Aben eventueel ook de grootouders van Jenneke Stevens geweest kunnen zijn? Over Teuniske had ik volgens mij nog weinig tot niets gevonden.

Ik probeer komende dagen wat tijd te vinden om er weer in te duiken. Ik was al wel begonnen om o.a. die Reijn Gerrits verder uit te zoeken en ook Teunis Gerrits. Er was een Teunis Gerrits getuige bij een van de kinderen van Seger en Jenneke (samen met Teunisken Aben) en - zo uit m'n hoofd - zag ik ook een Teunis Gerrits bij een van de kinderen van Reijn Gerrits.

Het lastige is en blijft, dat er in die tijd 3 personen waren met de naam Seger Gerrits (zie mijn eerste post).
Jan Lange zei op 22 december 2022 om 23:20
Peter Stevens x Thoniske Aben vóór 1678.
ORA Mill 542 dd. 20.2.1678. Akte van opdracht door Geurt Martens gehuwd met Merrij; Thonis Peters gehuwd met Greetje; Thijs Jans en Bartel Willems als momb. over de onmondige kinderen van Thijs Jans; Luycas Willems gehuwd met Hilleke Hermens; Peter Jans gehuwd met Grietje. Aan Peter Stevens gehuwd met Thoniske Aben, van een huis, schuur, wei- en bouwland van ca. 3 morgen, grenzend aan de erven van Aert Stevens, Aert Jans en Jorden Jans.
Te Wanroij dopen uit Aert Stevens x vóór 1673 Mariken Derickx, get. o.m. Jan Stevens; Aeb Jansen.
Thonis Willems de Ratmaker x vóór 1672 Willemken Stevens.
Not. Cuijk dd. 22.2.1714. Testament Geurt Theunissen Bongarts. T.b.v. de vier kinderen van zijn tegenwoordige huisvrouw Theunisken Aben, met name: Steven, Marie (doop Wanroij 1684, moeder Tonij JANS genoemd; get. o.m. Teunisken Jans), Derisken en Allegonda Peters.
Zie item Jan Teunissen Bongaerts.
Daaruit: DTB Wanroij: Maria dd. 5.5.1684 d.v. Peter Stevens x Teunisken Aben. Idem: Theodora dd. 5.9.1685. Allegonda ged. 25.12.1686. Allegonda dd. 15.12.1687. Theunisken Aben hertr. blijkbaar vóór 1696, wanneer het Trouwboek begint ??
Jan Lange zei op 23 december 2022 om 10:16
ORA Wanroj 576 dd. 6.7.1720. Opdracht door Geurt Bongaerts, aan Steven Peters x Peerken Zegers, Maria Peters, Dirck Peters x Deriske Peters, Claes Lucassen x Allegonda Peters van de onverdeelde 1/4 en 1/10 part in vijf percelen land etc. voor 350,- incl. 369.2.2.
Geurt is overl. vóór 10.9.1733 (dan erfgenamen Geurt in ORA).

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.