skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic
Menu
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic

traag?

Guus van Deurzen vertelde op 6 juli 2011 om 19:25 uur
Beste mede lezers.

Even een algemene vraag:
Voorheen een tijdje terug kon ik redelijk snel de scan's bekijken in wat zit ering, echter sinds een tijdje gaat de upload van de scans enorm traag.

Ligt dat aan mij, of hebben andere gebruikers daar nu ook last van?

Groetjes

Reacties (17)

M. van Iersel zei op 7 juli 2011 om 18:59
Guus,

Vroeger, moest ik naar Leeuwarden, Arnhem, Den Haaf, Den Bosch en Tilburg met de trein en bus.
Nu kan ik lekker thuis heel veel inzien, geen lange reizen meer.

Het is fijn wat de archieven allemaal voor ons doen en nog gratis ook.
Guus zei op 7 juli 2011 om 19:06
Ik vind het antwoord erg flauw!

Mogelijk is er een storing bij BHIC (of bij mij), dat wil ik achterhalen, en eventueel oplossen.

In het verleden was het namelijk veel sneller.

En onze waardering voor archieven kun je vinden op onze website.....waar die uitgebreid in vermeld staan.

Eigenlijk moet ik op deze reactie niet reageren!!!
Vrede zei op 8 juli 2011 om 02:18
Zo is dat Guus, maar de Heer van Iersel heeft ook 'n beetje gelijk en misschien niet meteen begrepen waar het jou om gaat.,
Ik vind 't ook ietsje trager maar kan te maken hebben met de software waarin onlangs ook nog eens 30.000 notarisstukken worden weergegeven. (?)
Maar ja,
Soms is er lange adem en soms ook een kort lontje.
Wat belangrijker zou kunnen zijn is:
Dat een lezer eerst overweegt "Wat bedoelt de schrijver" alvorens ietwat flauw te reageren?

However: Who is perfect (exept my wife)

Succes beiden wat dat verdienen jullie allebij..(!)
Om dit incidentje niet een staart te geven, laat ik het anoniem hierbij....
Jan zei op 8 juli 2011 om 08:23
We moeten terug naar de tijd dat er een lekkere bak koffie bij de archiefstukken gedronken kon worden. Jazeker en dan fijn praten over voorouders zus-en-zo. De bediende slofte intussen over het krakend parket in zijn stofjas af en aan met de dozen. En flink sakkeren dat hij af en toe deed. Maar daar hij wel recht toe. Het bordje vol op de deur en onverrichterzake terug met de trein. Gedegen publicaties, sigaren en deftige heren. De bits en bytes vlogen ons nog niet om de oren!
Jan zei op 8 juli 2011 om 08:35
Ter info: de bediende had recht op tieren, want hij was geen fijne Heer!
Willem S. zei op 8 juli 2011 om 09:14
De fijne Heren bevolken nog steeds de studiezalen, ze zijn alleen met hun tijd meegegaan. Je hoeft ze als medebezoeker niet te helpen, want in principe bedanken ze alleen de archiefmedewerkers voor de hulp die ze aangeboden wordt. Eigenlijk komt dat omdat de maatschappij ziek is!
Christian van der Ven, BHIC zei op 8 juli 2011 om 09:43
Om de discussie weer terug te brengen bij waar ie mee begon: de vermeend tragere werking van de database.

Voor zover ik weet is er de laatste tijd niets gebeurd wat een tragere respons van de database mag veroorzaken. Als meer gebruikers dan Guus er last van hebben, of het probleem blijft zich voordoen, dan zal ik mijn meer technische collega vragen daar eens naar te kijken.

Ik hoor dus graag van jullie ervaringen.
Peter zei op 8 juli 2011 om 09:57
Wat een vreemde discussie op een hele normale vraag. Dhr. van Iersel geeft als eerste een l.llige reactie. Dan begint Jan over terug naar de tijd..... Jan weet net zo goed als iedereen dat dat nooit meer terugkomt. Dan gewouwel over fijne Heren... Ophouden met dat gedoe en elke vraag gewoon serieus nemen en respect tonen voor een ander !
Norah zei op 8 juli 2011 om 13:16
Ik heb geen last van een tragere werking van de upload van de scans, want dat is natuurlijk de wezenlijke vraag van de heer van Deurzen.
De rest doet niet ter zake...!
Dorethé zei op 8 juli 2011 om 14:00
@Guus, ik neem aan dat je downloads bedoelt ;) ?
Een belangrijke vraag is, of je deze traagheid alleen bij de scans van het BHIC ervaart, of ook op andere sites (FamilySearch bijvoorbeeld). Zelf merk ik soms enig verschil op drukke tijdstippen t.o.v. rustiger tijdstippen. 's Avonds vlak na het eten of rond lunchtijd kan het drukker zijn dan bijvoorbeeld 's avonds laat (bij FamilySearch kunnen dat andere momenten zijn).
Je kunt op www.speedtest.net de snelheid van je netwerkverbinding controleren (sla de gratis scan die bovenaan staat over, dit is een advertentie!). Ook op de website van je provider kan zo'n speedtest staan .
Guus zei op 8 juli 2011 om 17:46
Dorethé,

Ik ondervind alles bij het laden van de scans-afbeeldingen in wat zit er in.

Op andere sites heb ik nergens last van, vandaar ook dat ik mijn vraag op dit forum stel.
Ook merk ik dat het "een stuk" langer duurt dat het beginscherm van zoeken (index) in beeld komt.

Dat heb ik sinds het engels vlaggetje erbij gekomen is (dus (ik denk) een van de laatste update)

Hopelijk is hierdoor mijn vraagstelling wat duidelijker geworden.
Harrie Hendriks zei op 8 juli 2011 om 22:41
Guus,

Voor mijn gevoel is het downloaden van scans niet trager dan anders. Ik heb dus geen last van het probleem wat jij schetst.
Heb je dat probleem geconstateerd op één computer of op meerdere computers.
In alle gevallen kan de oorzaak zeer divers zijn. Heb je nieuwe programma's of updates van programma's geïnstalleerd op de computer(s)? Dat kan ook wel eens verttragend werken.
Heb je sinds kort een andere internet verbinding?
Heb je op een of andere manier een virus of malware binnen gekregen op je computer(s)?
Zo zijn er nog tal van redenen op te noemen waardoor de snelheid afneemt.
In ieder geval succes met het zoeken naar de oorzaak en het oplossen van het probleem.

Guus zei op 8 juli 2011 om 23:25
Dames en Heren,

Het probleem lag waarschijnlijk aan mijn router......
Ik had namelijk op 3 computers precies hetzelfde probleem.
Alles eruit getrokken en opnieuw een recet gedaan, van computer, modem en router.
Probleem ligt dus NIET bij BHIC.

Dank voor Uw bijdrage, waardoor het dus wel hier ergens moest zitten.
Christian van der Ven, BHIC zei op 9 juli 2011 om 00:24
@Guus: Fijn om te horen dat het niet aan het BHIC lag. Maar vooral fijn om te horen dat het probleem nu is opgelost! :-)

Dank aan iedereen die Guus heeft geholpen bij het zoeken naar de oorzaak.
M. van Iersel zei op 9 juli 2011 om 10:54
Beste mensen,

Het was niet mijn bedoeling om zo'n grote nodeloze discussie op gang te brengen. Ik wilde alleen maar aangeven hoe blij we moeten zijn met al het werk dat de archieven GRATIS voor ons doen. Ik ervaar van nabij hoe ENORM GROOT deze klus is. Alle aktes scannen, digitalisren, indexeren, controleren en aan elkaar koppelen. Het is dan toch geen punt meer om even op een scan te moeten wachten. ALLE HULDE AAN DE ARCHIEFDIENSTEN.

DISCUSSIE HOPELIJK GESLOTEN NU !

P.S. Misschien was mijn woordkeus niet corect, excuses
Guus zei op 9 juli 2011 om 11:05
Martien,

Dat vind ik sportief.
En met deze laatste reactie ben ik het volledig eens.

Einde discussie.
Peter zei op 9 juli 2011 om 15:32
Keurige reactie M. van Iersel !!!

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.