skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Stef Uijens
Stef Uijens RA Tilburg
Menu
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Stef Uijens
Stef Uijens RA Tilburg

Voogdij Van Sliedregt omstreeks 1750

Ed vertelde op 16 juni 2011 om 22:13 uur
Ik heb twee vragen:

Op deze site wordt vermeld dat de kinderen van Arij Jacobse van Sliedregt omstreeks 1750 onder voogdij zijn geplaatst. In mijn gegevens kan ik een identieke naam vinden (levend), maar is van 11 januari 1784. Wie kan mij vertellen van wie Arij Jacobse een zoon is?
Mijn tweede vraag: Wie kan mij iets vertellen over het voogdijschap uit die tijd?

Reacties (2)

Annemarie van Geloven namens BHIC bhic zei op 17 juni 2011 om 14:41
In het groene domein Onderzoek op onze website kun je bij Onderzoeksgereedschap de informatiefolder over voogdij downloaden. Hierin wordt ook aandacht geschonken aan voogdijzaken van voor 1811, die u kunt vinden in de archieven van de plaatselijke schepenbanken. Lees zelf maar!
Norah zei op 17 juni 2011 om 20:15
Dag Ed,

Ik begin te denken dat het laatste slaat op:
Arij van Sliedregt, gedoopt op 24-02-1771 te Willemstad, zoon van Jacob van Sliedregt en Maria van der Gijp.
Jacob was een zoon van Aart Willemse van Sliedregt en Elisabeth de Hoon. Hij was gedoopt op 11-08-1737 te Willemstad.
En zou de Arij van Sliedregt die ca. 1750 overleden is, niet Aart Willemse van Sliedregt zijn?
Je komt dan tenslotte op Willem van Sliedregt uit die zíjn vader weer was.
Er is trouwens over deze familie het nodige op internet verschenen.
Mvg, Norah

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.