skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic
Menu
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic

Vreselijk ongeval in Malden in 1909

Albert
Albert vertelde op 24 juli 2018 om 16:58 uur
Op 20-08-1909 is mijn opa, Albertus Hulsman, naar wie ik genoemd ben, bij een vreselijk ongeluk op de Rijksweg, nabij boerderij “De Kluis” omgekomen. Hij was met paard en wagen onderweg naar huis samen met een knecht en een buurjongen en werden alle drie gedood. Bij het ongeluk was verder betrokken een bus van een busbedrijf uit Gennep (de latere Zuid-Ooster) , die achter de wagen van mijn opa reed in dezelfde richting en een tegemoetkomende auto. Ik heb diverse krantenberichten gevonden en gekopieerd over dit ongeluk en daarin staat vermeld, dat de veldwachter werd bijgestaan door de Rijkspolitie, die diverse foto’s van dit ongeval en de slachtoffers heeft gemaakt. Mijn vraag is of en waar deze foto’s opgevraagd kunnen worden, want tot heden is mij dit nog niet gelukt.

Reacties (1)

Mariët Bruggeman
Mariët Bruggeman bhic zei op 25 juli 2018 om 09:50
Ik kan op de site van het Gelders Archief het archief van de Rijkspolitie vinden, maar dat begint pas in 1945. https://www.geldersarchief.nl/bronnen/archieven?mivast=37&mizig=210&miadt=37&miaet=8&micode=0&milang=nl&mizk_alle=rijkspolitie%20&miview=inv2
Maar je zou ook eens bij dit archief kunnen navragen of er misschien een rechtszaal van dit ongeval geweest is? Dat zou dan te vinden moeten zijn in het archief van de Arrondissementsrechtbank te Arnhem: https://www.geldersarchief.nl/bronnen/archieven?mivast=37&mizig=210&miadt=37&micode=1113&miview=inv2

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.