i

Dit verhaal gaat over:

Locatie: Oss
Tags:

Een fantastische radio

vertelde op 15 september 2009 om 15:54 uur

Drie heren, een onthoofd Heilig-Hartbeeld, bloemen, en een radio. Van de heren is degene die boven rechts staat, bekend: Huub Bloks, die omstreeks 1950 een radiozaak had in Oss. Zijn lichaamstaal vertelt dat de radio nog van hem is.

De man links wordt de nieuwe eigenaar, maar aan die gedachte moet hij nog wennen. Voor dit moment is het belangrijk te weten dat hij de radio heeft gewonnen. Vandaar ook de bloemen.

De derde man kijkt verlekkerd naar de zenders die hij allemaal zal kunnen beluisteren. Zijn handen jeuken om tot actie over te gaan.

Wie zijn deze twee heren, en wat was dat voor een wedstrijd? Er zijn vast mensen in Oss die hier een verhaal over hebben. Wij van het BHIC zijn zeer geïnteresseerd in deze verhalen.

Deel dit verhaal op:
  • Pinterest
  • Tumblr
  • Toevoegen als favoriet
  • Afdrukken

Reacties (4)

zoon huub bloks zei op 28 september 2009 om 21:49 uur

Dhr Bloks mijn vader was een ondernemer bij uitstek..de radio op uw foto van het merk.. RESKA ..was
een relatief goedkoop alternatief met een redelijke kwaliteit.. voor o.a. de Philips radio.. welke in die tijd een monopool positie had...De radio is gewonnen door de zittende man.. middels een prijs vraag.
De persoon links op de foto is Dhr Martin Elbers toen in die tijd de vertegenwoordiger van de zaak.. Radio Service Filmex ( Bloks ) te Kruisstraat.
Zoals in die tijd gewoonlijk was werden de producten van deze ondernemers al vrij snel.. bij succes opgekocht.. zo ook de reska radio.

Henk Buijks (namens BHIC) zei op 29 september 2009 om 09:50 uur

Bedankt, Huub, voor je reactie. Betrouwbaarder en gedetailleerder kunnen we het niet krijgen!

Huub Bloks zei op 21 december 2017 om 17:05 uur

Bij het doorlezen van dit verhaal schoot mij de winnende slagzin weer te binnen... te weten.....
Een radio kopen is vertrouwen geven aan de zaak die men dat schenkt......
Door hun jaren lange ervaring is het Radio-Service waar men aan denkt......
Nergens beter nergens sneller geven zij de klant advies....
Service bieden tot het einde klant is koning ...hun devies

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper bhic zei op 22 december 2017 om 17:03 uur

Wat ontzettend knap dat je je de winnende slagzin nog zó precies kunt herinneren, Huub! Bedankt dat je 'm met ons wilt delen. Ook al ken ik de concurrentie natuurlijk niet, ik vind het een terechte winnaar!

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op: