Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.
Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)
Meer informatie over de chat-service? Klik hier
Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.
Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)
Meer informatie over de chat-service? Klik hier
In 1901 erft hij het kasteel van Heeze en omringende landerijen. Het jaar daarop vraagt hij zijn eerste kenteken aan voor een 4 pk F.N., een auto van Belgische makelij met kenteken 769. Die zal er ongeveer hebben uitgezien als het exemplaar dat in automuseum Louwman in Den Haag wordt bewaard. Het kleine zitje achterop was voor de monteur die desgewenst kon meerijden en bij panne het vuile reparatiewerk van de bestuurder kon overnemen.
In 1903 schaft Samuël een grotere auto aan, een 12 pk Darracq, kenteken 1006. Op de foto zit de baron zelf achter het stuur. De oude F.N. wordt nauwelijks meer gebruikt en wordt daarom – samen met het kenteken 769 -verkocht aan de heer Kerssemakers in Gestel.
In 1905 koopt Samuël er weer een auto bij, helaas is het merk onbekend, maar de lengte is imposant: bijna vier meter! Het kenteken is 1780. In 1906 krijgen deze auto en de Darracq provinciale nummerborden: N-206 en N-207.
In 1910 komt daar nog kenteken N-926 bij. Illustratief voor de smaak van de baron in latere jaren is deze Studebaker met het kenteken N-206.